رئیس جمهور آمریکا بر سر تمدید زمان خروج نیروهای ارتش آمریکا از سوریه به 4 ماه موافقت کرد.

به گزارش جماران، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا به نقل از یک منبع آگاه نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بر سر تمدید زمان خروج نیروهای ارتش آمریکا از سوریه به 4 ماه موافقت کرد.

این روزنامه نوشت که ترامپ طی سر مخفیانه اخیرش به عراق با ژنرال« پل لاکامرا» فرمانده عملیات نظامی علیه داعش به شکل سری رایزنی کرده است.

ترامپ وعده داد که برای اجرای برنامه خروج نظامیان آمریکا از سوریه چند ماه مهلت دهد.

این در حالی است که دونالد ترامپ  رئیس جمهور آمریکا پیش از این اعلام کرد که کشورش نظامیان خود را به آرامی و با روند کندی از سوریه خارج می کند.

ترامپ در توئیتی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت:«سوریه با گسترش داعش در اراضی اش در زمانی که قدرت را به دست گرفتم شاهد هرج و مرج بود.»

ترامپ در ادامه نوشت:« هر کسی کاری که من در سوریه کردم را می کرد لقب قهرمان ملی دریافت می کرد.»

ترامپ همچنین نوشت:« جنگ علیه داعش رو به پایان است و همزمان با تعقیب بقایای داعش  سربازان مان را به کندی به دیار خود باز می گردانیم تا در کنار خانواده های خود باشند.»

ترامپ همچنین تأکید کرد که تصمیمش برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در راستای اجرای وعده هایی است که طی تبلیغات انتخاباتی داده بود و از آن چه«اخبار جعلی در رسانه ها» توصیف کرد انتقاد کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین به شدت به برخی ژنرال های ارتش آمریکا حمله کرد و نوشت:«اینها قبل از رسیدن من به قدرت در انجام ماموریت عاجز ماندند و دوست دارند از تاکتیک های ام که نتیجه می دهد شکایت کنند.»

این در حالی است که پیش از این «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت «کارولینای جنوبی» که از منتقدان تصمیم ترامپ بود، به خبرنگاران در رابطه با تصمیم برای خروج از سوریه گفت: پس از دیدار با رئیس جمهور دونالد ترامپ و جوزف دانفورد وزیر دفاع کشور در مورد مسیری که در پیش داریم، احساس به مراتب بهتری دارم.

وی در ادامه تصریح کرد: تصور می‌کنم هوشمندانه روند کارها را آرام کرده‌ایم و این توقفی کوتاه برای بازنگری درباره این سیاست است.

گراهام همچنین افزود: رئیس جمهور برای خروج از سوریه باید نابودی کامل داعش، عدم استقرار ایران(!) در مناطق تخلیه شده و حفاظت از متحدان کُردمان را تضمین کند.

 رسانه‌های آمریکا 19 دسامبر2018 مدعی شده بودند که دولت این کشور قصد دارد حدود 2 هزار نفر از پرسنل نظامی خود را از سوریه خارج کند. در پی انتشار این اخبار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز طی یک پیام توییتری نوشت: داعش را که تنها علت حضورمان در سوریه بود، شکست داده‌ایم.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید نیز در این زمینه گفت: در حالی که وارد مرحله جدیدی در مبارزه با داعش می شویم، سربازان آمریکا را از سوریه فرا می خوانیم.

از سوی دیگر، «راب مانینگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اشاره به آغاز روند خروج سربازان این کشور از سوریه، از ادامه همکاری واشنگتن با «شرکای محلی» خود در سوریه خبر داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.