هواپیماهای عراقی می توانند وارد اراضی عراق شده و بدون موافقت دولت سوریه که چراغ سبز داده است، مواضع داعش را بمباران کنند و فقط باید به طرف سوری ورود به اراضی سوریه را اطلاع دهند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، یک منبع دولتی عراقی امروز یکشنبه فاش کرد که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به عراق اجازه داده است که بدون موافقت مسئولان سوری مواضع گروه تروریستی داعش را در سوریه بمباران کند.

این منبع گفت که هواپیماهای عراقی می توانند وارد اراضی عراق شده و بدون موافقت دولت سوریه که چراغ سبز داده است، مواضع داعش را بمباران کنند و فقط باید به طرف سوری ورود به اراضی سوریه را اطلاع دهند.

اسد روز گذشته از «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق پیامی را دریافت کرد که «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی آن را منتقل کرد.

لازم به ذکر است که هواپیماهای عراقی طی روزهای گذشته چند بار مواضع داعش را داخل اراضی سوریه بمباران کردند.

الحشد الشعبی نیز هفته گذشته بر آمادگی خود برای مقابله با هر گونه خطر احتمالی در پی خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تأکید کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته رسما آغاز خروج نیروهای کشورش از سوریه را اعلام کرد و تأکید کرد که این تصمیم پس از«پیروزی های تاریخی علیه داعش»اتخاذ شده است. این در حالی است که داعش همچنان در بخش هایی از شرق سوریه که نیروهای آمریکایی حضور داشتند، حضور دارد و به طور کامل از بین نرفته است.

از سوی دیگر، روابط سوریه با کشورهای عربی اخیرا شاهد گشایش شد و شاهد سفر «عمر البشیر» رئیس جمهور سودان به دمشق و دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و نیز بازگشایی سفارتخانه های امارات و بحرین در دمشق بوده است. همچنین زمزمه هایی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و بازپس گیری کرسی اش در این اتحادیه به گوش می رسد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.