پوتین در نامه خود به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که مسکو آمادۀ گفت و گو با واشنگتن «بر سر طیف گسترده‌ای از موضوعات» است.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پویتن» رئیس جمهور روسیه در نامه‌ای به مناسبت سال نوی میلادی خطاب به همتای آمریکایی خود نوشت که آمادۀ گفت و گو است.

کاخ کرملین  بیانیه ای در این زمینه امروز یکشنبه منتشر کرد که در آن آمده است آقای پوتین در این نامه به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که مسکو آمادۀ گفت و گو با واشنگتن «بر سر طیف گسترده‌ای از موضوعات» است و بر این موضوع تاکید داشته که روابط روسیه و آمریکا مهمترین عامل برای حفظ امنیت بین‌المللی و داشتن ثبات استراتژیک است.

این نامه در حالی نوشته شده است که دونالد ترامپ در اواخر ماه نوامبر به ناگهان دیدار برنامه‌ریزی شده با آقای پوتین در حاشیۀ نشست گروه بیست در آرژانتین را در اعتراض به توقیف کشتی‌های نیروی دریایی اوکراین لغو کرد.

همزمان آقای پوتین در نامه‌ای جداگانه خطاب به «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نیز اعلام کرد که همچنان به کمک به دولت و مردم سوریه «برای مبارزه با تروریسم» متعهد است.

رئیس جمهور روسیه نامه‌های مشابهی نیز به مناسبت آغاز سال جدید میلادی به دیگر شخصیت‌های سیاسی جهان از جمله «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان،«ترزا می» نخست وزیر انگلیس و «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن، همچنین «شی جین‌پینگ» رئیس جمهوری چین،«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه،«الکساندر لوکاشنکو» رئیس حمهور بلاروس،«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و پاپ «فرانسیس» فرستاده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.