به گزارش برخی منابع، به زودی وزیر خزانه داری آمریکا به دلیل سقوط ارزش بازارهای بورس، توسط ترامپ اخراج می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا به دلیل سقوط ارزش بازار و بورس از سوی ترامپ اخراج می شود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به دنبال تضمین بازار مالی همزمان با افت بازار سهام است و به همین دلیل به گزارش برخی منابع، به زودی استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا به دلیل سقوط ارزش بازارهای بورس از سوی ترامپ اخراج می شود. 

به گفته این منابع، ترامپ به دلیل کاهش شاخص های سهام اصلی، از وزیر دارایی و رئیس بانک مرکزی ناامید شده است. 

یک منبع اعلام کرد منوچین در معرض «خطر جدی» قرار دارد و «زیر ذره بین» است.

به گفته وی، دستیاران منوچین در تلاش برای آرام کردن ترامپ هستند؛ در حالی که خود منوچین در تعطیلات در «کابو سن لوکاس» در «مکزیکو» به سر می برد.

در آستانه کریسمس، متوسط ​​بورس در بازارهای سهام آمریکا با 653 امتیاز کاهش یافت. دستیاران منوچین در تلاش برای پیدا کردن داده های اقتصادی برای کمک به آرام کردن ترامپ هستند.

اما یک منبع دولتی احتمال اخراج منوچین را رد کرده و اعلام کرده که او و ترامپ در روزهای گذشته چند بار با یکدیگر تماس تلفنی داشته اند.

ترامپ پیش از این در توییتی از منوچین حمایت کرد و گفت که او یک مرد بسیار باهوش و هوشمند است. رئیس جمهور سیستم ذخیره فدرال را مسبب مشکلات مربوط به شاخص های سهام متهم کرد و گفت که بانک مرکزی آمریکا به سرعت نرخ بهره را افزایش می دهد.

دولت دونالد ترامپ، از زمان روی کار آمدن در دو سال گذشته تحولات بسیاری را پشت سر گذاشته؛ برخی از مقامات ارشد دولت او استعفا داده و شماری هم برکنار شده‌ اند.

تعدادی از افرادی که در دولت ترامپ سمت‌ های خود را از دست داده‌ اند؛ عبارتند از: «پل مانافورت» مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ، «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی، «جیمز کامی» رئیس اف بی آی، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید، «رینس پاریباس» رئیس دفتر کاخ سفید، «آنتونی اسکاراموچی» مدیر ارتباطات کاخ سفید، «استیو بنن» استراتژیست، «تام پرایس» وزیر بهداشت،  «اندرو مک‌ کیب» معاون اف بی آی، «هوپ هیکس» مدیر ارتباطات کاخ سفید، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه، «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل، «جف سشنز» دادستان کل، «جان کلی» رئیس دفتر رئیس جمهور، «رایان زینکی» وزیر کشور، و در نهایت «جیم ماتیس» وزیر دفاع.

خبر استعفای ماتیس یک روز پس از تصمیم جنجالی و غیرمنتظره دونالد ترامپ مبنی بر خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه منتشر شد. ماتیس دیدگاه‌ های متفاوتی با دونالد ترامپ در مورد موضوعات مختلف داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.