پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

به دنبال سوءاستفاده و اقدامات غیرقانونی؛

بنیاد ترامپ منحل می شود

در پی یک دعوای حقوقی با دادستانی نیویورک بر سر فعالیت‌های غیرقانونی بنیاد خیریه ترامپ و به دلیل سوء استفاده شخصی و سیاسی از این بنیاد، رئیس‌ جمهور آمریکا مجبور به موافقت با انحلال آن شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه الجزیره گزارش داد: دادستان کل نیویورک اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا موافقت کرده است که بنیاد او که به اتهام تاثیر گذاشتن در نتیجه انتخابات سال 2016 تحت پیگرد قانونی قرار دارد، را منحل کند.

«باربارا آندروود» دادستان کل ایالت نیویورک این خبر را اعلام کرد. 

دادستان نیویورک می گوید که شکایتش حاصل دو سال تحقیق است که سال گذشته تحت نظارت «اریک اشنایدرمن» دادستان کل سابق نیویورک آغاز شده بود. اشنایدرمن ماه گذشته پس از آنکه چند شریک سابقش او را به آزار جسمی متهم کردند استعفا داد.

دادستان کل نیویورک ترامپ و سه فرزند بزرگ او، دونالد جونیور، اریک و ایوانکا را متهم کرده که از این بنیاد استفاده «سیاسی غیرقانونی گسترده‌ ای» کرده‌ اند.

دادگستری ایالت نیویورک از زمان کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ به این سو، بنیاد ترامپ را متهم کرده بود که برای اهداف خصوصی و سیاسی مورد سوءاستفاده قرار گرفته است. این بنیاد متهم بود که  دعواهای حقوقی ترامپ را با پرداخت پول از صندوق خود حل و فصل می‌ کند و کارزار انتخاباتی او را مورد حمایت قرار می‌ دهد.

باربارا آندروود دادستان نیویورک توافق حاصل شده با ترامپ در مورد انحلال این بنیاد را یک «پیروزی مهم حاکمیت قانون» قلمداد کرد. او اعلام کرد دارایی این بنیاد میان سازمان‌ های عام‌ المنفعه تقسیم خواهد شد.

دادستانی نیویورک در ژوئن 2018 در کیفرخواست خود نوشت که بنیاد ترامپ از زمان تاسیس آن در سال 1987 تا ورود ترامپ به کاخ سفید، به طور متناوب فعالیت‌ های غیرقانونی داشته و دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا از این سازمان برای منافع شخصی و تجاری خود سوءاستفاده کرده است.

از جمله این فعالیت‌های غیرقانونی می‌توان به همکاری این بنیاد و تیم کارزار انتخاباتی ترامپ در یک مراسم بزرگ جمع‌ آوری کمک مالی برای کهنه سربازان اشاره کرد.

از پولی که در ژانویه 2016 در این مراسم ایالت «آیووا» جمع‌ آوری شد، مبلغ 2 میلیون و 820 هزار دلار به صندوق بنیاد ترامپ واریز شد. از این صندوق سپس کمک‌ های مالی برای سازمان‌ های حامی کهنه سربازان پرداخت شد، اما تقسیم پول را تیم انتخاباتی ترامپ کنترل می‌ کرد.

رئیس‌ جمهور آمریکا در آن زمان در کارزارهای انتخاباتی خود با یک کپی بزرگ‌ شده از چک‌ های خود حضور می‌ یافت و آن را به طرفدارانش نشان می‌ داد. دادستانی این اقدام را سوءاستفاده سیاسی از یک بنیاد خیریه عام‌ المنفعه ارزیابی می‌ کند. کمک‌ های پرداخت‌ شده از صندوق بنیاد خیریه قرار بوده نشان دهد که تا چه اندازه دونالد ترامپ انسان «خیّری» است.

از نظر دادستان، یکی دیگر از قانون‌ شکنی‌ های بنیاد ترامپ، خرید یک تصویر نقاشی از دونالد ترامپ به قیمت 10 هزار دلار است که بعدا در یکی از باشگاه های گلف ترامپ آویزان ‌شد. این در حالی است که بنیاد ترامپ این نقاشی را در یک حراجی به سود یک سازمان امداد کودکان خریداری کرده بود.

مورد اتهامی دیگر، پرداخت 100 هزار دلار از سوی بنیاد ترامپ برای رفع یک دعوای حقوقی میان هتل مجلل «مارالاگو» ترامپ در ایالت «فلوریدا» و شهرداری «پالم بیچ» است.

ترامپ پس از به راه افتادن پرونده در ماه ژوئن با واکنش تندی به این شکایت گفته بود که «دموکرات‌ های فاسد نیویورک» برای شکایت از او هر کاری می‌ کنند. ترامپ وعده داد که در این پرونده امتیازی ندهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.