در پی انفجار یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در مرکز شهر عفرین سوریه 4 غیرنظامی جان خود را از دست داده و بیش از 20 تن دیگر نیز مجروح شدند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در مرکز شهر «عفرین» در شمال  سوریه 4 نفر کشته و بیش از 20 تن دیگر نیز زخمی شدند.

در پی انفجار یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در مرکز شهر عفرین سوریه 4 غیرنظامی جان خود را از دست داده و بیش از 20 تن دیگر نیز مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار آناتولی، مغازه ها در محل وقوع این انفجار تخریب و مجروحان نیز به بیمارستان های منطقه منتقل شدند.

نیروهای سازمان دفاع مدنی سوریه در پی این انفجار به محل حادثه رفته و فعالیت های آتش‌نشانی و آواربرداری را آغاز کردند.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

از سوی دیگر، در خیابان «الفیلات» این شهر نیز یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده دیگر شناسایی و خنثی شد.

 دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری نیز اعلام کرد که در اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مرکز شهر عفرین در شمال سوریه که در اشغال ارتش ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آنکارا است، 8 تن جان خود را از دست دادند.

«رامی عبدالرحمن» مدیر این دیده بان به خبرگزاری فرانسه گفت که این انفجار در نزدیکی بازار«الهال» در نزدیکی یک نقطه نظامی وابسته به افراد مسلح وابسته به آنکارا رخ داد و منجر به کشته شدن چهار غیرنظامی و چهار فرد مسلح هوادار آنکارا شد.

این در حالی است که پیش از این «اتاق عملیات خشم زیتون» وابسته به یگان های حمایت مردمی کرد در سوریه مسئولیت انفجار پنجشنبه گذشته در شهر عفرین را که منجر به کشته شدن شماری شد را به عهده گرفت.

در تحولی دیگر، ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا طی بیانیه ای اعلام کرد که این ائتلاف 15 دسامبر (روز شنبه) یک مسجد را در شهر «هجین» واقع در استان «دیرالزور» در شرق سوریه بمباران کرده است.

ائتلاف ضد داعش مدعی شده است: 16 فرد مسلح که از اعضای داعش بودند از این مسجد به عنوان پایگاه برای انجام حملات و کنترل اوضاع استفاده می‌کردند.

در این بیانیه آمده است: تروریست‌ها در این حمله کشته شدند و بدین ترتیب توان عملیاتی مرگبار داعش در میدان جنگ از بین رفته است.

این در حالی است که جنگنده های ائتلاف ضد داعش هفته گذشته یک بیمارستان در شهر هجین سوریه را نیز بمباران کرده بودند.

از سوی دیگر خبرگزاری سانا گزارش داد که نقض‌های مکرر توافق کاهش تنش در «ادلب»  توسط  گروه‌های تروریستی همچنان ادامه دارد. این گروه های تروریستی ده‌ها خمپاره به اطراف شهرک های «الصفصافه» و «خربه دامش» در ریف شمالی «حماه» شلیک کردند.

خبرنگارسانا گفت که  گروه های تروریستی اطراف شهرک های الصفصافیه و خربه دامش در ریف شمال را با خمپاره های موشکی هدف قرار دادند که در اثر آن تعدادی از شهروندان  زخمی شدند  و  تلفات مادی به دارایی های خصوصی و عمومی وارد آمد.

خبرنگار سانا  اشاره کرد که واحدی از ارتش به تجاوزات تروریست ها در ریف شمالی حماه  پاسخ داد و با انجام یک عملیات  تعدادی  از تروریست را به هلاکت رساند و راکت اندازها وابسته به تروریست ها  را نابود کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.