جهان در سال میلادی پیش رو با تهدیدات بزرگی روبرو خواهد بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بلومبرگ گزارش داد: دور جدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین، بحران اقتصادی در ایتالیا، وضعیت مبهم جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، اقتصاد جهانی را با چالش هایی در سال 2019 روبرو خواهد کرد. بنابراین از بحران در اروپا، ترامپ و تروریسم جهانی می توان به عنوان سه تهدید بزرگ در سال پیش رو یاد کرد.

خطر سیاسی بزرگ در آمریکا به دلیل بی اعتمادی نسبت به ترامپ وجود دارد. این در حالی است که «قوی سیاه» (قوی سیاه استعاره‌ ای است از پیشامدهایی که مشاهده آنها شگفت‌ انگیز و بسیار نادر است. و چون کسی به طور معمول انتظار وقوع آنها را ندارد وقتی اتفاق می‌ افتند، مردم در توجیه دلایل وقوع چنین پدیده‌ هایی گاه به استدلال غیرعقلانی و حتی خرافی روی می‌ آورند) می تواند موجب بروز تروریسم جهانی شود.

جنگ تجاری اقتصاد و سیاست جهانی را تضعیف خواهد کرد

در وحله اول جنگ تجاری که بین آمریکا و چین رخ می دهد می تواند به سطح خطرناکی برسد. سیاست تهاجمی و غیر قابل پیش بینی ترامپ ممکن است به بدترین حالت منجر شود و آن، جنگ اقتصادی بزرگ و طولانی مدت واشنگتن با پکن است.

برگزیت و بحران در ایتالیا

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، که برای تاریخ 29 مارس 2019 برنامه ریزی شده نیز پر از خطر است. اگر لندن از اتحادیه اروپا خارج شود، باعث لغو بیشتر موافقت نامه ها می شود و اقتصاد کشور با سقوط بسیار جدی مواجه خواهد شد. پیش بینی می شود تا سال 2030 تولید ناخالص داخلی انگلیس 7 درصد کاهش یابد. اگر لندن فضای گمرکی را با اتحادیه اروپا حفظ کند، اقتصاد کشور تنها 3 درصد افت خواهد کرد.

بحران های سیاسی

در سال 2019، انتخابات در کشورهای در حال توسعه بزرگ، به ویژه در آرژانتین، هند، اندونزی، آفریقای جنوبی و نیجریه برگزار می شود. تحلیلگران بلومبرگ، تهدید جداگانه ای را به واسطه بحران های سیاسی پیش بینی می کنند؛ مردم این کشورها می توانند به وسیله سیاستمداران پوپولیستی که به قدرت می رسند، تحریک شوند.

تروریسم جهانی

کارشناسان بزرگترین خطر را یک کشور نمی دانند، بلکه گسترش تروریسم جهانی  معرفی می کنند که قادر است به یک قوی سیاه جدید برای اقتصاد جهانی تبدیل شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.