سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در پیام‌های تهدیدآمیز خود به گروه‌های موسوم به «ارتش آزاد سوریه» و «ائتلاف ملی سوریه» از آنها خواسته‌اند که وارد عملیات نظامی در شرق فرات نشوند در غیر این صورت با نیروهای آمریکایی در منطقه روبه رو خواهند شد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی،همزمان با آمادگی ترکیه برای آغاز عملیات نظامی در شرق فرات علیه کردهای سوریه، آمریکا نیز شروع به ارسال پیام‌های تهدیدآمیز به گروه‌های مخالف سوری برای عدم مشارکت در این عملیات کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولتی و نظامی این کشور نیز ضمن تماس با همتایان ترک خود نگرانی‌اشان را از آغاز این حمله ابراز کرده‌اند و همزمان سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده نیز گروه‌های مخالف سوری را تهدید کرده‌اند.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در پیام‌های تهدیدآمیز خود به گروه‌های موسوم به «ارتش آزاد سوریه» و «ائتلاف ملی سوریه» از آنها خواسته‌اند که وارد این عملیات نظامی در شرق فرات نشوند در غیر این صورت با نیروهای آمریکایی در منطقه روبه رو خواهند شد.

در این پیام تهدیدآمیز آمده است: «هرگونه مشارکت ارتش آزاد و ائتلاف ملی سوریه در عملیات به معنی حمله به نیروهای آمریکایی و ائتلاف تلقی خواهد شد و به درگیری مستقیم با نیروهای ائتلاف و و آمریکا خواهد انجامید. نیروهای آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه  در این منطقه در هم ادغام شده‌اند. بنابراین بدون درگیری با نیروهای ائتلاف و آمریکا امکان حمله به نیروهای دموکراتیک سوریه وجود ندارد.»

کردهای سوریه منطقه‌ای به وسعت 45 هزار کیلومتر مربع در شمال شرق سوریه را میان رودخانه فرات و مرز عراق در کنترل خود دارند. آنها با حمایت تسلیحاتی و مالی آمریکا از سال 2014 تاکنون مناطق تحت تصرف خود را گسترش داده و تقریبا 15 هزار فرد مسلح در این بخش در سوریه دارد.

بنابر گزارش آناتولی در حدود 70 درصد مردم مناطق تحت تصرف نیروهای دموکراتیک سوریه در مرز 480 کیلومتری سوریه-ترکیه عرب هستند. 

نیروهای دموکراتیک سوریه در شرق فرات کنترل بزرگترین میادین گازی و نفتی سوریه را در اختیار دارد. 60 درصد اراضی کشاورزی سوریه، بزرگ‌ترین منابع آبی و سدهای تولید برق این کشور نیز تحت سیطره این گروه است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که جهت کنترل پایدار بر شرق رود فرات نیرویی 35 تا 40 هزار نفری را تشکیل خواهد داد. ترکیه این طرح آمریکا را به منزله تشکیل  یک ارتش از کردها می‌داند و با آن مخالفت کرده است.

یکی از فرماندهان افراد مسلح کرد در سوریه نیز به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که در صورت حمله ترکیه به کردها در شمال سوریه آنها نیز به شدت پاسخ می دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.