کاربران شبکه‌ های اجتماعی کلیپ ویدیوئی جدیدی از اظهارات «موشه شارون» مورخ و پژوهشگر یهودی و استاد تاریخ اسلام دانشگاه «عبریه» قدس که قبلا هم اظهارات برجسته ای در مورد اسلام داشت، را به اشتراک می گذارند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اخیرا  کلیپی ویدیوئی از اظهارات «موشه شارون» مورخ و پژوهشگر یهودی و استاد تاریخ اسلام دانشگاه «عبریه» قدس از سوی کاربران شبکه‌ های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌ شود که وی اسلام را به عنوان «آزادی بخش ملت ها» توصیف می کند.

او دو سال پیش هم در کلیپ دیگری اسلام را یک دین جهانی توصیف کرده بود.

موشه شارون در کلیپ جدیدش می گوید: «در اینجا یک سوال وجود دارد که نگرش اسلام به تاریخ چگونه است؟ در حقیقت اگر ما اصل و اساس تاریخ را بررسی کنیم می بینیم که تمام تاریخ متعلق به تاریخ اسلام است. این بدان معناست که تمامی چهره های اصلی تاریخ، اساسا مسلمان هستند. از آدم تا زمان حال. بنابراین اگر یهودیان یا مسیحیان ادعا می کنند که پادشاهانی مانند داوود و سلیمان یا پیامبرانی مثل موسی و عیسی وجود داشته اند، در حقیقت مطالبی که می گویند صحت ندارد و البته شاید خودشان هم ندانند که این انبیا هم اساسا چهره های مسلمان بوده اند.»

وی ادامه می دهد: «در حقیقت از آغاز پیدایش زمین یک دین وجود داشته و آن هم، دین اسلام است. بنابراین اگر فردی بگوید این مکان متعلق به سلیمان است و یا این پرستشگاه را سلیمان ساخته است، خب، یک مسلمان به تو می گوید راست می گویی ولی فراموش نکن سلیمان هم یک مسلمان بود و داوود هم یک مسلمان بود، و ابراهیم هم یک مسلمان بود، و اسحاق هم یک مسلمان بود، و عیسی هم یک مسلمان بود. و این همان چیزی است که من اسلامی شدن تاریخ می نامم. و شما می توانید درک کنید که از طریق اسلامی شدن تاریخ می توان به اسلامی شدن جغرافیا هم رسید؛ در هر مکانی که ارتباط میان انبیا و یا انسان های برجسته وجود داشته، که همه مسلمان بوده اند؛ و این مکان یک مکان اسلامی محسوب می شود. و اگر اسلام قبل از محمد در آن مکان وجود نداشته باشد - منظورم از این مکان ها بخش هایی از خاورمیانه و یا سایر مکان هاست که امروزه اسلام در آنها جریان ندارد - همه این مکان های این چنینی باید آزاد شوند، نباید اشغال شوند بلکه باید آزاد شوند. و اسلام در دوران محمد و یا در دوره های مختلف تاریخ به عنوان یک آزادی بخش ظاهر شده است.»

موشه شارون تاکید می کند: «بنابراین هیچ اشغالگری اسلامی ای نیست و اگر مکانی اشغال شد، اشغالگران مسلمان نیستند، بلکه افرادی دیگر هستند. پس اشغالگری اسلامی وجود ندارد بلکه فقط آزادسازی اسلامی هست.»

 

 

موشه شارون دو سال پیش هم در سپتامبر سال 2016 سخنرانی جلب توجهی در مورد اسلام در دانشگاه بن گوریون داشت.

او در این سخنرانی تصریح کرد: خداوند متعال از زمان حضرت آدم برترین مخلوقات خود را از هر نسل که همگی آنها از نسل‌ آدم بودند، انتخاب کرد و در نهایت حضرت محمد را به‌ عنوان پیامبری که سخن حق را به بشریت رساند، برگزید.

این مورخ یهودی تاکید کرد اسلام همان‌ طور که برخی معتقدند فقط یک دین نیست؛ بلکه فرهنگ و دانشی است که دربردارنده همه چیز است و در این دین مجموعه‌ ای از قوانین که زندگی فردی، اجتماعی و حکومتی را شامل می‌ شود، وجود دارد. 

وی با مقایسه‌ دین یهودیت و اسلام گفت: «اسلام یک دین جهانی و تنها دینی است که با تمام جهان در ارتباط است».

این پژوهشگر یهودی افزود:اسلام به یهودیان و مسیحیان «اهل کتاب» اطلاق می‌ کند، در حالی که یهودیان و مسیحیان کتاب‌ های مقدس خود را تحریف کردند و به همین دلیل خداوند پیامبری(حضرت محمد) را فرستاد که آخرین کلام خداوند را به بشریت برساند و تمام‌ کننده نبوت باشد.

وی در پایان گفت: کسانی که به اسلام ایمان آوردند، بسیار خوش‌ شانس هستند، زیرا قلب‌ های آنان به دعوت حضرت محمد لبیک گفته است.

به گفته وی مسلمانان ماموریتی مهم در جهان دارند و آن دعوت تمامی جهانیان به اسلام است.

این مورخ یهودی که دارای مدرک دکترا در رشته تاریخ اسلامی در قرون وسطی است، در دانشگاه «عبریه» قدس، رشته تاریخ اسلام تدریس می‌ کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.