پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

پیوستن رئیس سابق سیا به جرقه منتقدان جدی رئیس جمهور آمریکا؛

ترامپ دیگر شانسی برای تصدی سمت دولتی نخواهد داشت

رئیس سابق سیا تازه ترین فردی است که دونالد ترامپ را هدف انتقادات تند خود قرار می دهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «جان برنان» رئیس سابق سیا، دونالد ترامپ را پس از آنکه وی افشاگری های اخیر «مایکل کوهن» وکیل سابق اش را زیر سوال برد، مورد انتقاد قرار داد.

برنان در واکنش به توییت های صبح دوشنبه ترامپ گفت ترامپ هرگز دوباره شانسی برای تصدی یک سمت دولتی نخواهد داشت.

برنان خطاب به ترامپ توییت کرد: هر زمانی که تو چنین توییت های پوچ و بی معنی ای ارسال می کنی بیشتر اطمینان می یابم که فهمیده ای تا چه اندازه گرفتار شده ای و فرار از عدالت تا چه حد برایت غیرممکن است.»

وی افزود: «مهم تر اینکه خوشحالم که دیگر هرگز فرصتی برای حضور در یک سمت دولتی نخواهی داشت.»

این توییت برنان به عنوان یکی از منتقدان جدی ترامپ، در واکنش به اظهارات مطرح شده در این باره که وکیل سابق ترامپ دستوری مبنی بر پرداخت مبالغی را به عنوان حق السکوت به دو زن در دوران کارزار انتخاباتی ترامپ در سال 2016 داده است؛ صورت می گیرد.

دوشنبه صبح دونالد ترامپ در پیامی در صفحه توییتر خود به خبر فاکس نیوز اشاره کرد و نوشت: «پس از شهادت دهی جیمز کامی (رئیس سابق اف بی آی) دموکرات ها نمی توانند مدرک مستدلی درباره ارتباط کارزار انتخاباتی ترامپ با روسیه بیابند. هیچ مدرک مستدلی نیست هیچ تبانی هم وجود ندارد. مدرکی نیست چون هیچ تبانی در کار نبوده است بنابراین دموکرات ها به یک نقل و انتقال مالی شخصی ساده گیر داده اند و به اشتباه آن را کمکی انتخاباتی نامیده اند که نبوده است (اما حتی اگر هم باشد یک پرونده مدنی است نظیر پرونده های اوباما اما این نقل و انتقال هم به درستی توسط یک وکیل انجام شده است که حتی جریمه هم نخواهد داشت. اگر اشتباهی هم درکار باشد تقصیر متوجه وکیل است نه من) . کوهن (وکیل سابق ترامپ) سعی دارد حکمش را تخفیف دهد.»

مایکل کوهن در چند ماه گذشته با تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده ترامپ-روسیه همکاری کرده است. 

او یکی از برجسته‌ ترین یاران حلقه ترامپ است که در جریان این تحقیقات مورد توجه قرار گرفت اما بازرس مولر مستقیما او را به دادگاه نکشید و پرونده او را به دادستانی نیویورک تحویل داد.

فرار مالیاتی که به گفته دادستان نیویورک، کوهن سال‌ ها مرتکب آن شده، یکی از چهار جرم فدرالی است که با استناد به آنها دادستان درخواست مجازات قابل توجه و پرداخت دست کم 500 هزار دلار جریمه کرده است. دیگر اتهام‌ های مهم کوهن، تخلف در قوانین مالی مربوط به انتخابات سال 2016 است و همچنین همکاری در پرداخت حق السکوت به دو زنی که مدعی رابطه جنسی با ترامپ هستند. مایکل کوهن همچنین پذیرفته که در جریان استماع رسمی و تحت سوگند، به نمایندگان کنگره آمریکا درباره تلاش ترامپ برای ساخت یک برج در مسکو دروغ گفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.