پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

به رغم انتقادات شدید از آمر قتل خاشقجی؛

ترامپ: در کنار بن سلمان می ایستم

دونالد ترامپ بار دیگر علنا از محمد بن سلمان که بر اساس گزارش سازمان سیا آمر قتل خاشقجی است، حمایت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت به رغم انتقادات شدید از ولیعهد عربستان سعودی بر سر ماجرای کشته شدن «جمال خاشقجی»، او (ترامپ) از بن سلمان حمایت می کند.

این حمایت او از ولیعهد عربستان در حالی صورت می گیرد که در گزارش سازمان سیا، محمد بن سلمان آمر قتل روزنامه نگار سعودی معرفی شده و سناتورها هم خواستار محکومیت بن سلمان توسط ترامپ شده اند.

ترامپ در مصاحبه ای در کاخ سفید به تمجید از بن سلمان پرداخت و گفت: «او رهبر عربستان سعودی است. آنها متحد بسیار خوبی (برای ما) بوده اند.»

زمانی که خبرنگار رویترز از وی پرسید ایستادن در کنار عربستان به معنای ایستادن در کنار ولیعهد است، ترامپ پاسخ داد: «در حال حاضر قطعا همینطور است.»

منابع نزدیک به دادگاه سلطنتی عربستان به رویترز گفته اند برخی از اعضای خاندان آل سعود تلاش می کنند تا مانع پادشاهی بن سلمان شوند. آنها معتقدند آمریکا و ترامپ می توانند نقشی تعیین کننده را در این انتصاب ایفا کنند.

ترامپ در این خصوص گفت: «من چنین چیزی نشنیده ام. من نمی توانم در این خصوص اظهارنظر کنم زیرا اصلا در مورد آن چیزی نشنیده ام. در حقیقت، اگر هم حرفی زده شده باشد، من شنیده ام که او با قدرت در حال حکمرانی است.»

در حالی که ترامپ قتل خاشقجی را محکوم کرده است، تلاش کرده در نقش محمد بن سلمان در صدور فرمان قتل، شبهاتی ایجاد کند.

او با این حمایت اش، حتی از سوی همقطارانش در حزب جمهوری خواه هم - به ویژه پس از گزارش «جینا هاسپل» رئیس سازمان سیا - با انتقادات شدیدی مواجه شده است. 

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از مصاحبه اش در کاخ سفید گفت از استیضاح شدن نمی ترسد و مدعی شد: «سخت است کسی را استیضاح کرد که هیچ کار اشتباهی انجام نداده است.»

وی همچنین گفت آزادی مدیر ارشد مالی شرکت هواوی چین می تواند بخشی از توافق تجاری بزرگتر با چین باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.