رهبران دموکرات ها در هر دو مجلس حین گفت و گو در مورد لایحه موقت بودجه، مقابل خبرنگاران، با ترامپ وارد مشاجره لفظی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه ان بی سی گزارش داد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «چاک شومر» و «نانسی پلوسی» رهبران دموکرات ها در کنگره بر سر بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک مشاجره لفظی داشت و این مشاجره تا حدی بالا گرفت که وی تهدید کرد اگر بودجه این دیوار را ندهید، دولت را تعطیل می‌ کنم. این درگیری لفظی جلوی خبرنگاران در کاخ سفید به‌ وقوع پیوست.

چاک شومر و نانسی پلوسی شب گذشته برای گفت و گو در مورد لایحه موقت بودجه به کاخ‌ سفید رفتند و در حضور «مایک پنس» معاون رئیس‌ جمهور و دوربین‌ های تلویزیونی، با ترامپ به طور لفظی مجادله شدیدی کردند.

 

1

2

3

4

5

 

به زودی حزب نانسی پلوسی اکثریت را در کنگره به دست خواهد گرفت و به احتمال بسیار زیاد، خود او رئیس مجلس خواهد شد.

دونالد ترامپ اجازه داده بود که رسانه ها در آغاز جلسه حضور داشته باشند.

در صورتی که بودجه مورد نیاز دولت فدرال تا پایان مهلت 21 دسامبر تامین نشود، دولت تعطیل موقت خواهد شد.

ترامپ گفت: «اگر امنیت مرزی نداشته باشیم، می گذاریم دولت تعطیل شود.»

در بخشی از این جلسه در مقابل خبرنگاران، ترامپ گفت اگر مصوبه مورد نظر در مورد امنیت مرزی «خوب» نباشد، آن را نمی پذیرد.

پس از بالا گرفتن مشاجرات، شومر و پلوسی خواهان ادامه جلسه به طور خصوصی شدند.

ساعتی بعد از این جلسه پرتنش، ترامپ جلسه را «خوب» عنوان کرد و گفت دوستانه بحث ها را ادامه دادند.

این در حالی است که چاک شومر از رفتار ترامپ انتقاد کرد و نانسی پلوسی در جملاتی کنایه‌ آمیز به خبرنگاران گفت که تعطیلی دولت آن هم در آستانه سال نو میلادی «هدیه کریسمس» ترامپ به مردم آمریکاست! 

ساعتی پس از این جلسه که بازتاب گسترده‌ ای در رسانه‌ های آمریکا داشت، پلوسی و شومر در بیانیه‌ ای مشترک اعلام کردند: «ما به رئیس جمهور دو پیشنهاد ارائه کردیم که با قبول هر کدام از آنها کار به تعطیلی دولت نخواهد کشید. حالا انتخاب با اوست.»

دموکرات‌ ها که بار قبل بر سر رضایت ندادن به لایحه بودجه و تعطیلی بخش‌ هایی از دولت در افکار عمومی مورد انتقاد شدید قرار گرفتند، این بار در تلاشند که هرگونه احتمال به تعطیلی کشاندن دولت را متوجه لجاجت ترامپ کنند.  

مشخص نیست که آیا طرفین برای ادامه کار دولت تا ضرب الاجل 21 دسامبر به توافق می رسند یا خیر.

ترامپ از زمان تبلیغات انتخاباتی در سال 2016 خواستار ایجاد یک دیوار مرزی با مکزیک بود. رئیس جمهور آمریکا مخالف سیل مهاجران به آمریکا است و مدعی است که در بین آنها افراد خلافکار پنهان شده اند.

او می گوید براساس شعار «آمریکا نخست» می خواهد مطمئن شود حضور مهاجران غیرقانونی و احیانا خلافکاران امنیت مردم آمریکا را به خطر نمی اندازد.

دموکرات‌ ها که کنترل مجلس نمایندگان را در انتخابات میان‌ دوره‌ ای به‌ دست گرفته‌ اند، اجرای سیاست‌ های دولت ترامپ را با چالش مواجه خواهند کرد. آنها مخالف نظر رئیس جمهور هستند و تاکنون با بودجه مورد خواست او مخالفت کردند.

پیش از این ابتدای ژانویه امسال هم اختلاف دولت و دموکرات ها موجب تعطیلی چند روزه دولت آمریکا شد. در صورت تعطیلی دولت فدرال، تنها کارمندان ضروری و امدادی در سر کار حاضر می شوند و بقیه کارمندان به مرخصی اجباری بی حقوق فرستاده می شوند.

جمعه آینده ضرب الاجل بودجه است و اگر تا آن زمان دولت و دموکرات ها توافق نکنند، احتمالا دوباره دولت آمریکا تعطیل می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.