با اعترافات اخیر وکیل مدافع شخصی ترامپ در روزهای اخیر، بحث ها در مورد احتمال استیضاح رئیس جمهور آمریکا بالا گرفته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه سی ان ان گزارش داد یک منبع نزدیک به رئیس جمهور آمریکا به این شبکه گفت دونالد ترامپ از اینکه پس از آغاز به کار کنگره جدید استیضاح شود، نگران است.

این منبع افزود اما او مطمئن نیست که چنین اتفاقی رخ دهد.

یک منبع دیگر نزدیک به کاخ سفید هم به سی ان ان گفت دستیاران ترامپ معتقدند تنها مسئله ای که می تواند او را به سمت استیضاح سوق دهد، تخلفات مالی ستاد انتخاباتی اش است که توسط «مایکل کوهن» وکیل سابق اش فاش شده است.

پیگیری پرونده مولر درباره ارتباط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با تخلفات انتخاباتی سال2016 همچنان ادامه دارد. ترامپ به شدت نگران این مسئله است. ترامپ به قانون شکنی متهم است.

منابع مطلع به سی ان ان گفته اند دونالد ترامپ نگران است پس از آن که دموکرات‌ ها کنترل مجلس نمایندگان را در دست گرفته اند او را استیضاح کنند و این احتمال به صورت جدی مطرح است.

بحث در مورد استیضاح ترامپ در روزهای اخیر و در پی ورود کوهن به پرونده بالا گرفته است. 

مایکل کوهن از یاران نزدیک در حلقه ترامپ پذیرفته است که در جریان تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، به نمایندگان کنگره دروغ گفته است.

کوهن اتهامش را پذیرفته و گفته است در زمینه پروژه ساخت و ساز شرکت ترامپ در روسیه نمایندگان را گمراه کرده بود.

کوهن بدون اعلام قبلی در دادگاهی در نیویورک حاضر شد.

این تازه‌ترین تحول در جریان تحقیقات درباره همدستی احتمالی ستاد انتخابات ترامپ با روسیه برای اعمال نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا است.

کوهن پذیرفته است که برای کمرنگ کردن ارتباطاتش مطالب کذبی بیان کرده بود.

مایکل کوهن حدود یک دهه وکیل شخصی دونالد ترامپ بود و پس از رسیدنش به ریاست جمهوری از او به شدت حمایت می‌ کرد. اما کمی پس از آن که ماموران 8 ماه پیش به خانه و دفتر کارش یورش بردند و اسنادی را ضبط کردند، اعلام کرد با تحقیقات درباره همدستی ادعایی با روسیه همکاری می‌ کند.

او سه ماه پیش هشت اتهام مالی را پذیرفت و از جمله گفت که به زنان مدعی ارتباط جنسی با ترامپ حق‌ السکوت پرداخته بود.

چنین پرداخت‌ هایی می‌ توانند نقض قوانین انتخابات محسوب شوند.

ماه آینده کنگره جدید آمریکا با حضور اعضای جدید آغاز به کار می‌ کند و گمانه زنی‌ ها درباره پیگیری طرح استیضاح ترامپ به صورت جدی مطرح است.

دموکرات ها معتقدند ترامپ جرم های مستحق استیضاح را مرتکب شده و می تواند پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش به زندان انداخته شود. «جری نادلر» رئیس کمیته قضایی کنگره آتی روز یکشنبه گفت این اتهامات - اگر که اثبات شود - «جرائم مستحق استیضاح» در نظر گرفته خواهند شد. «کریس کونس» سناتور دموکرات هم روز دوشنبه اعلام کرد ترامپ می تواند پس از ترک کاخ سفید محاکمه شود.

با این حال برخی منابع دیگر می گویند ترامپ فکر می کند تا زمانی که کنترل سنا در دست جمهوری خواهان باشد، دموکرات ها نمی توانند کاری از پیش ببرند.

با این حال، این نظرات در کاخ سفید بر اساس فرضیات مقامات از نتایج تحقیقات مولر در حال حاضر محسوب می شود. اما مشخص نیست که تحقیقات بازپرس ویژه در کدام بخش های دیگر گسترش خواهد یافت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.