برخی منابع گفتند که آیرز مسئول جوان در کاخ سفید به رغم سن کمش از مهارت سیاسی بهره مند است و درباره پست رئیس کارکنان کاخ سفید به دلیل سرنوشت جان کیلی و پیش از وی«رینس بریبوس» به شدت«تردید» داشت.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از مسئولان ارشد و جوان در کاخ سفید که در رسانه ها نام وی به عنوان جانشین مورد علاقه رئیس جمهور آمریکا برای «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید در رسانه ها مطرح شده است،اعلام کرد که  در پایان سال جاری از مقام خود کناره گیری می کند.

«نیک آیرز» معاون «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در توئیتی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: « پایان سال جاری کارم را رها می کنم ولی با تیم«ماگا»(ستاد ترامپ که شعار آن آمریکا را بار دیگر بزرگ کنیم) برای هل دادن این مساله رو به جلو، فعالیت می کنم.»

وی در ادامه نوشت:« از دونالد ترامپ و معاون رئیس جمهور و همکاران به دلیل افتخار خدمت به امت ما در کاخ سفید تشکر می کنم.»

ترامپ روز شنبه اعلام کرد که جان کیلی 68 ساله و یکی از نزدیک ترین مشاورش در پایان سال جاری مقام خود به عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید ترک می کند. کناره گیری این شخصیت از تیم ترامپ در سایه افزایش فشارها بر ریس جمهور آمریکا در پرونده تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 صورت می گیرد.

مدتی کوتاهی پس از آن که آیرز اعلام کرد که کاخ سفید را ترک می کند ترامپ در توئیتی نوشت:« من در حال مصاحبه با افراد واقعا عالی برای پست رئیس کارکنان کاخ سفید هستم.»

روزنامه واشنگتن پست نیز نوشت که برخی منابع گفتند که آیرز مسئول جوان در کاخ سفید به رغم سن کمش از مهارت سیاسی بهره مند است و درباره پست رئیس کارکنان کاخ سفید به دلیل سرنوشت جان کیلی و پیش از وی«رینس بریبوس» به شدت«تردید» داشت.

کیلی پس از تعیین اش به جای بریبوس در جولای سال 2017 دفتری را در کاخ سفید تحویل گرفت که دچار هرج و مرج و توطئه های سیاسی بود و ابر سیاهی بر سر آن به دلیل تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 سایه افکنده بود.

خروج کیلی از کاخ سفید باعث می شود که ترامپ با گروه محدودی از مشاوران اصلی اش باقی بماند آن هم در حالی که خودش را در سال جدید با مجلس نمایندگانی کنار بیاید که دموکرات ها بر آن سیطره دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.