اظهارات وکیل سابق ترامپ، تحقیقات بازپرس های پرونده تحقیقات تبانی روسیه و ترامپ را به سمت کسب و کار خانوادگی رئیس جمهور این کشور سوق داده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز گزارش داد هنگامی که دادستان های فدرال برای «مایکل کوهن» وکیل سابق دونالد ترامپ «یک محکومیت چشمگیر» را پیشنهاد کردند، آنها ترامپ را به جنایاتی که کوهن در رابطه با مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 انجام داده بود، مرتبط ساختند.

با این حال، آنچه دادستان ها در سند محکومیت کوهن در روز جمعه ذکر نکردند این است که آنها همچنان در حال بررسی چیزهایی هستند که مدیران اجرایی در کسب و کار خانوادگی رئیس جمهور ممکن است در مورد این جرائم بدانند. این جرائم شامل پرداخت حق السکوت به دو زن است که گفته بودند ترامپ با آنها رابطه داشته است.

به گفته افراد آگاه از پرونده، پس از آنکه کوهن در ماه اوت به نقض قوانین مالی کارزارهای انتخاباتی و دیگر جرائم محکوم شد، روز چهارشنبه هم بار دیگر محکوم خواهد شد - دادستان های فدرال در منهتن توجه خود را به نقشی که مدیران سازمان ترامپ در نقض قوانین مالی در کارزارهای انتخاباتی داشته اند، سوق داده اند. 

کوهن، به عنوان کار چاق کن ترامپ در این تحقیق که جدای از تحقیقات رابرت مولر است، همکاری کرده است.

به گفته منابعی که خواسته اند نامشان فاش نشود، علاوه بر اینکه ترامپ در جریان پرداخت حق السکوت به دو زن بوده، کوهن به بازرسان گفته که مسئول ارشد مالی این شرکت در بحث های مربوط به آنها شرکت داشته است، ادعایی که در حال حاضر تحقیقات بر آن متمرکز شده است.

یک منبع گفت کوهن به دادستانان گفته که او معتقد است ترامپ شخصا برای پرداخت این هزینه ها به شرکت دستور داده است.

نه «آلن وایسلبرگ» و نه دیگر مدیران سازمان ترامپ به تخلف متهم نشده اند و هیچ نشانه ای وجود ندارد که فردی در شرکت با اتهامات مالی مرتبط روبرو شود.

اما به گفته منابع، در هفته های اخیر، دادستان ها با این شرکت تماس گرفتند تا تقاضای خود را برای دریافت اسناد و مدارک را تکرار کنند. ماهیت دقیق اسناد درخواستی مورد نظر مشخص نشده است اما تکرار این درخواست نشان می دهد که دادستان ها همچنان بر کمپانی رئیس جمهور آمریکا تمرکز می کنند؛ حتی به رغم اینکه پرونده کوهن در آستانه به پایان رسیدن است.

در زمان پرداخت حق السکوت به دو زن، ترامپ رئیس این شرکت بود و اگر چه مدیریت را به پسران بزرگش محول کرده بود، اما هنوز هم سهامدار بود. گرچه از دیدگاه وزارت دادگستری، رئیس جمهور در قدرت را نمی توان محاکمه کرد، دادستانان در منهتن می توانند بعد از خروج از کاخ سفید او را متهم کنند. همچنین ممکن است که دادستان ها قبل از خروج وی از کاخ سفید او را برای شهادت احضار کنند.

یک سخنگوی سازمان ترامپ به درخواست های نیویورک تایمز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.