پرونده تبانی رئیس جمهور آمریکا با روسیه در جریان انتخابات سال 2016 به جاهای باریکی کشیده و بعید است دیگر ترامپ روی آرامش را به خود ببیند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: در روز جمعه بازرسان پرونده «مایکل کوهن» وکیل سابق «دونالد ترامپ» از قاضی خواستند برای او حبس «قابل توجهی» در نظر بگیرد. بازرسان می‌ گویند همکاری کوهن با پرونده تبانی ترامپ - روسیه و بازرس ویژه این پرونده نباید به نادیده گرفتن جرایم فدرال او منتهی شود.

فرار مالیاتی که به گفته دادستان نیویورک، کوهن سال‌ ها مرتکب آن شده، یکی از چهار جرم فدرالی است که با استناد به آنها دادستان درخواست مجازات قابل توجه و پرداخت دست کم 500 هزار دلار جریمه کرده است.

دیگر اتهام‌ های مهم کوهن، تخلف در قوانین مالی مربوط به انتخابات سال 2016 است و همچنین همکاری در پرداخت حق السکوت به دو زنی که مدعی رابطه جنسی با ترامپ هستند.

بازرسان می گویند این پرداختی ها که توسط کوهن صورت گرفته و دیگر اقدامات او با هدف تاثیر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری 2016 صورت گرفته و با هماهنگی فرد شماره 1 که خود ترامپ است صورت گرفته است.

مایکل کوهن همچنین پذیرفته که در جریان استماع رسمی و تحت سوگند، به نمایندگان کنگره آمریکا درباره تلاش ترامپ برای ساخت یک برج در مسکو دروغ گفته است.

مایکل کوهن در چند ماه گذشته با تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده تبانی ترامپ و روسیه همکاری کرد.

او یکی از برجسته‌ ترین یاران حلقه ترامپ است که در جریان این تحقیقات مورد توجه قرار گرفت اما مولر مستقیما او را به دادگاه نکشید و پرونده او را به دادستانی نیویورک تحویل داد.

با وجود این، دادستان‌ های این پرونده می‌ گویند همکاری کوهن با تحقیقات بازرس مولر نباید فراتر از حد متوسط برایش بخشودگی به همراه بیاورد.

آنها می‌ گویند بنابر قوانین، این همکاری باید بین 4 تا 5 سال از مجازات او کم کند اما در عوض کوهن چهار جرم فدرال مرتکب شده که بنابر قوانین باید برای او «حبس طولانی» به دنبال داشته باشد.

گرچه ترامپ خودش از سرنوشت مشابهی مصون می ماند زیرا وزارت دادگستری بعید است که رئیس جمهور کنونی را محکوم کند، اما این انگ مانند رئیس جمهور ریچارد نیکسون برای وی ثبت می شود و یا ممکن است پس از برکناری مجازات شود.

کوهن همچنین در مورد تلاش ها و رایزنی ها برای برگزاری دیداری میان ترامپ کاندیدای جمهوری خواهان در آن زمان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سخن گفته است.

افشای این رایزنی ها مستقیما موضوع تبانی را مطرح می کند زیرا حوزه فعالیت به صراحت سیاسی بوده و بر چگونگی بهره گیری هر یک از طرفین از این مشارکت متمرکز شده بود.

مولر همچنین یادآور می شود که کوهن به تیم او اطلاعات اضافی مرتبط با «هسته» تحقیق را ارائه کرده است.

بازپرس ویژه بر ارتباطات کوهن با افراد مرتبط با کاخ سفید در سال های 2017 و 2018 تمرکز می کند، احتمالا به این ترتیب رئیس جمهور و حلقه اطرافیانش بیشتر به توطئه برای جلوگیری از عدالت متهم می شوند. مولر به طور خاص اشاره می کند که کوهن بینش ارزشمندی را در مورد شهادت خود به کنگره ارائه کرده است - و اگر دیگران از جمله رئیس جمهور، در مورد شهادت دروغ و یا تشویق به شهادت دروغ چیزی می دانستند، در معرض خطر جرائم و مجازات حقوقی قرار داشتند.

اما قضیه در همین جا خاتمه نمی یابد. بازپرس ویژه تحقیقات، همچنین در مورد دخالت احتمالی رئیس جمهور در فعالیت های مرتبط با دیدارها در برج ترامپ در مسکو به پیشرفت هایی دست یافته است. مولر خاطر نشان کرد که پروژه مسکو یک فرصت کسب و کار سودآور بود که به طور جدی به تصویب دولت روسیه رسید.

اگر گزارش های اخیر که می گوید کوهن ایده تحویل یک آپارتمان لوکس 50 میلیون دلاری را در آینده ای نزدیک در برج ترامپ مسکو به پوتین داده، درست باشد، هم رئیس جمهور و هم شرکت او می توانند با خطر جدی مواجه شوند.

در دومین ضربه به رئیس جمهور، دادستانان روز جمعه همچنین لیستی از اظهارات دروغین را منتشر کردند که «پل مانافورت» رئیس پیشین ستاد او به نظر می رسد به محققان فدرال گفته باشد. به طور مشخص، مانافورت متهم به دروغ گفتن به بازپرس ویژه در رابطه با تماس هایش با دولت ترامپ است.

ما محتوای این تماس ها را نمی دانیم، اما با توجه به اظهارات عمومی، بحث جلوگیری از عدالت و یا دستکاری حقایق مطرح می شود.

با توجه به همه این دلایل، بعید است ترامپ بتواند آخر هفته آرامی داشته باشد و یا حتی سال 2019 را بتواند با آرامش بگذراند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.