سندیکای « نیروی کارگران» هم خواهان اعتصاب کارکنان حمل و نقل خودروهای سنگین شده است. قرار است این اعتصاب از ساعت ده شب روز یکشنبه آغاز شود.پلیس نیز از صاحبان مغازه و رستوران‌ها در خیابان «شانزلیزه» پاریس خواست به منظور جلوگیری از خسارات وارده بر اثر خشونت احتمالی «جلیقه زردها» در تجمعات و اعتراضات روز شنبه، محل کار خود را تعطیل کنند.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، «سه ژه ته» یکی از بزرگترین سندیکاهای کارگری فرانسه از کامیونداران و راننده خودروهای سنگین خواسته است تا از روز یکشنبه به مدت ۴۸ ساعت در اعتراض به دولت اعتصاب کنند.

سندیکای « نیروی کارگران» هم خواهان اعتصاب کارکنان حمل و نقل خودروهای سنگین شده است. قرار است این اعتصاب از ساعت ده شب روز یکشنبه آغاز شود.

این سندیکاها دلیل اصلی این اعتصاب ها را عدم توافق با دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بر سر اجرای تعهدات کارفرمایان با راننده کامیون ها می دانند و می گویند دولت باید در این باره پاسخ گو باشد.

هیچ ارتباطی بین اقدام به اعتصاب اتحادیه های کارگری و جنبش جلیقه زردها وجود ندارد.

تاکنون هیچ کدام از سندیکاهای مهم و اصلی کارگران فرانسه به جز یکی از سندیکاهای کوچک پلیس به جنبش جلیقه زردها نپیوسته است.

اتحادیه های کارگری در فرانسه بسیار قدرتمند هستند و در اغلب بحران های اقتصادی و اعتراض های خیابانی دولت ناگزیر باید با رهبران این سندیکاها وارد مذاکره شود.

سال گذشته سندیکاهای کارگری ماه ها بدلیل تغییر قانون کار و خصوصی سازی بخشی از راه آهن سراسری کشور دست به تظاهرات و اعتراضات طولانی زدند.

دولت فرانسه نگران پیوستن سندیکاهای کارگری به جنبش جلیقه زردهاست.

در تحولی دیگر، رسانه‌های فرانسه گزارش دادند پلیس این کشور با ارسال یادداشتی از صاحبان مغازه و رستوران‌ها در خیابان «شانزلیزه» پاریس خواست به منظور جلوگیری از خسارات وارده بر اثر خشونت احتمالی «جلیقه زردها» در تجمعات و اعتراضات روز شنبه، محل کار خود را تعطیل کنند.

در این یادداشت بر لزوم بستن در و پنجره‌ها و نگذاشتن میز و صندلی در بیرون از مغازه و رستوران‌ها در روز شنبه تاکید شده است.

مقامات فرانسه از تکرار غارت مغازه‌ها و رستوران‌ها، شکسته شدن شیشه‌ها، آتش زدن خودروها و برخی ساختمان‌ها در خیابان شانزه لیزه ابراز نگرانی می کنند.

از سوی دیگر موزه‌ها و ساختمان‌های اپرای اطراف خیابان شانزه لیزه نیز روز شنبه تعطیل خواهند بود و برنامه‌هایشان نیز لغو شده است.

بر اساس این گزارش حدود 287 هزار نفر از مردم فرانسه تحت عنوان «جلیقه زردها» سازماندهی شده‌ و روز شنبه 17 نوامبر سال جاری در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع صدها خیابان در سراسر این کشور را بستند.

اعتراضات در این کشور نخست از مسئله افزایش قیمت سوخت آغاز شد، اما تظاهرات‌کنندگان در ادامه، موضوع اعتراضاتشان را به مسائل دیگری مانند افزایش هزینه‌های زندگی، کاهش قدرت خرید و در کل، سیاست‌های اقتصادی ماکرون گسترش دادند.

در جریان این تجمعات تاکنون 2 نفر جان خود را از دست داده و 43 هزار نفر از جمله 222 نیروی امنیتی زخمی شدند. همچنین 1424 تن دیگر بازداشت شدند.

رهبران احزاب مخالف فرانسه دولت را به عدم جلوگیری از برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی با معترضان برای خدشه‌دار کردن مشروعیت تجمعات آنها متهم کرده بودند.

از سوی دیگر، رسانه‌های فرانسه به نقل از وزارت کشور گزارش دادند بیش از 700 دانش آموز دبیرستانی که در اعتراض به سیاست‌های آموزشی دولت امانوئل ماکرون دست به تظاهرات زدند، توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شده اند.

بر اساس این گزارش، همچنین حدود 280 دبیرستان نیز در سراسر فرانسه روز گذشته به دلیل اعتراضات دانش آموزان تعطیل شده بود.

 دانش آموزان از روز دوشنبه گذشته در بسیاری از شهر‌های فرانسه دست به تظاهرات‌ زده و اتحادیه‌های دانش آموزان نیز بر تداوم اعتراضات تاکید می‌کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.