به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع آگاه گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا «هیدز ناورت» سخنگوی وزارت خارجه این کشور را به عنوان نماینده دائمی واشنگتن در سازمان ملل انتخاب کرد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود افزود که این تصمیم امروز جمعه اعلام می شود.

شبکه فاکس نیوز به نقل از چند منبع نیز تأکید کرد که ترامپ امروز صبح  توئیتی درباره انتخاب ناورت  به عنوان جانشین«نیکی هایلی» نماینده کنونی آمریکا در سازمان ملل که ماه اکتبر استعفایش را اعلام کرد، منتشر می کند.

وزارن خارجه آمریکا حاضر به اظهار نظر در این زمینه نشد و خود ناورت نیز به درخواست برای اظهار نظر در این زمینه پاسخ نداده است.

هیلی از آغاز روی کار آمدن ترامپ به عنوان نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل فعالیت کرد و تا پایان سال جاری در این پست می ماند.

ناورت 48 ساله که باید کنگره وی را نیز تأیید کند به عنوان خبرنگار و گوینده در شبکه خبری فاکس نیوز فعالیت کرده است و هیچ گونه سابقه و مهارتی در سیاست یا سیاستمداری ندارد.

وی از آوریل 2017 به عنوان سخنگوی وزارت خارجه انتخاب شد.پیش از این و در ماه نوامبر شبکه ای بی سی اعلام کرد پست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل به ناورت پیشنهاد داده شد اما در آن زمان مشخص نبود که وی آن را قبول می کند یا نه.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.