پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

تنها یک روز پس از آتش بس تعرفه ای؛

کُری خوانی ترامپ: من مرد تعرفه ام!

ترامپ در پیام هایی بار دیگر چین را به جنگ تعرفه ای تهدید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد هنوز یک روز از آتش بس اعلامی میان چین و آمریکا نگذشته بود، که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از در تهدید وارد شد.

ترامپ اعلام کرد که اگر رسیدن به یک توافق تجاری با چین امکان پذیر باشد این توافق صورت می‌ گیرد اما اگر دو طرف نتوانند کشمکش‌ خود را حل و فصل کنند او به سیاست اعمال تعرفه‌ های گمرکی باز خواهد گشت.

ترامپ در توییتر خود نوشت: اگر توافق با چین «‌شدنی باشد، انجامش می‌ دهیم اما اگر یادتان رفته بگویم که من مرد تعرفه‌ ام.»

رئیس‌ جمهور آمریکا همچنین از احتمال افزایش مدت زمان 90 روزه تعلیق جنگ تجاری میان دو کشور سخن گفت.

دونالد ترامپ در توییت دیگری نوشت:‌ «مذاکره با چین شروع شده. این مذاکرات اگر تمدید نشود، 90 روز بعد از شام فوق‌ العاده‌ و صمیمانه‌ ای که در آرژانتین با رئیس‌ جمهور جینپینگ داشتیم، قطع می‌ شود.»

دونالد ترامپ و «شی جینپینگ» رئیس‌ جمهور چین سه روز پیش و در حاشیه نشست سران گروه 20 در «بوئنوس آیرس» توافق کردند که وضع تعرفه گمرکی بر کالاهای وارداتی از کشورهای یکدیگر را به مدت 90 روز متوقف کنند.

آمریکا همچنین اعلام کرده است که انتظار دارد چین فورا تعرفه گمرکی خود بر واردات خودرو از آمریکا را قطع کرده و خرید محصولات کشاورزی آمریکایی را نیز هرچه زودتر از سر بگیرد.

تنش‌ های روز افزونی با وضع تعرفه‌ های تازه از سوی واشنگتن بر کالاهای چینی، و سپس اقدام متقابل پکن، آغاز شده و با هشدارها و تهدیدهای دو طرف ادامه پیدا کرده است. تعرفه‌ ها و اقدامات تلافی جویانه به‌ طور مشخصی بر بازارهای جهانی تاثیر گذاشته‌است.

وضع تعرفه‌ ها و تنش‌ های اقتصادی میان دو کشور سبب شده تا صندوق بین‌ المللی پول هشدار دهد ادامه این روند پیامدهایی خواهد داشت که «همه از آن رنج خواهند برد». صندوق بین‌ المللی پول در ضمن هشدار داده است که «جنگ تجاری» بین چین و آمریکا به طور خاص می‌ تواند بر کشورهای در حال توسعه،‌ فشار وارد کرده و اقتصاد آنها را آسیب‌ پذیر سازد.

کسری تراز تجاری آمریکا در برابر چین سال گذشته به رقم بی‌ سابقه 375 میلیارد دلار رسیده بود. موضوعی که بارها مورد انتقاد ترامپ قرار گرفته‌ است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.