پیروزی حزب راست افراطی وکس در انتخابات محلی اسپانیا، آخرین مورد از موج ملی گرایی محسوب می شود که کل اروپا را در برمی گیرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج اولیه انتخابات منطقه ای اسپانیا نشان می دهد راست گراهای افراطی موفق شده اند در «اندلس» پیروز شوند و برای نخستین بار از پایان دیکتاتوری نظامی این کشور در سال 1975 در انتخابات محلی اسپانیا به کرسی دست یابند.

حزب راست «وُکس» 12 کرسی پارلمانی را در اندلس به دست آورد که فراتر از رقم پیش بینی شده 5 کرسی بود.

این حزب که موضع سختی در قبال موضوعاتی چون مهاجرت و جدایی کاتالونیا دارد، در ائتلاف آینده در آندلس یکی از تصمیم گیرندگان اصلی خواهد بود.

 

_104590603_mediaitem104590602

 

با این حال این حزب،  آراء کافی را برای کسب اکثریت به دست نیاورده و حزب حاکم سوسیالیست همچنان بیش از دیگر احزاب با 33 کرسی پیشتاز است. اما به شکل چشمگیری کرسی هایش کاهش یافته است.

ممکن است حزب حاکم تلاش کند با ائتلاف با حزب چپ «پودموس» احزاب میانه و راست افراطی را در این پارلمان با 109 کرسی به حاشیه بکشاند.

اندلس که یکی از بیشترین نرخ‌ های بیکاری در اروپا را دارد، مقصد اصلی مهاجرانی است که از مدیترانه عبور کرده و به اسپانیا پا می‌ گذارند.

در سال‌ های اخیر با شدت گرفتن مهاجرت‌های غیرقانونی به اروپا به‌ ویژه در ایتالیا، یونان و اسپانیا از طریق مدیترانه، مسئله مهاجران از جمله مواردی است که در انتخابات ها وارد شده است و راست های افراطی از این میدان به نفع خود بهره می برند.

پیروزی حزب راست افراطی وکس در انتخابات محلی اسپانیا، آخرین مورد از موج ملی گرایی محسوب می شود که کل اروپا را در برمی گیرد. از آنجا که این انتخابات پیش از انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا و یک انتخابات احتمالی عمومی برگزار می‌ شود، نتیجه‌ اش بر آنها تاثیرگذار است.

احزاب افراطی راست‌ گرا که وجه مشترک آنها، خارجی ستیزی و مخالفت با اتحادیه اروپاست، در تمامی کشورها رشد داشته‌ اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.