ترامپ اعلام کرد برنامه دیدار با ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ را به دلیل بحران اوکراین لغو می‌کند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه،«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا دیدارش با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را به دلیل توقیف مجموعه ای از کشتی ها و نیروهای دریایی اوکراین توسط گارد ساحلی روسیه لغو کرد.

ترامپ اعلام کرد برنامه دیدار با ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ را به دلیل بحران اوکراین لغو می‌کند.

 ترامپ در حالی خبر از لغو دیدار با همتای روسی خود داد که کمتر از یک ساعت پیش از آن گفته بود: «نشست سران گروه ۲۰ فرصت بسیار خوبی برای ملاقات با پوتین است.»

ترامپ در توئیتی نوشت: « با استناد به این واقعیت که کشتی و دریانوردان از روسیه به اوکراین بازنگشته اند بنابر این تصمیم گرفتم که برای همه طرف های مربوطه بهتر است که دیدارم با ولادیمیر پوتین ریئیس جمهور روسیه در آرژانتین که از قبل برنامه ریزی شده بود را لغو کنم.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه نوشت: امیدوار است در آینده و زمانی که بحران اوکراین حل شد، با رئیس جمهوری روسیه یک دیدار واقعی برگزار کند.

شامگاه شنبه، نیروی دریایی روسیه دو ناوچه و یک یدک‌کش اوکراینی را به دلیل «ورود غیرقانونی» به دریای سرزمینی این کشور، توقیف کرد. در جریان تنش میان نیروهای دریایی دو کشور در نزدیکی پل کریمه، چندین ملوان اوکراینی زخمی شدند. پل کریمه، رابط میان شبه جزیره کریمه و خاک روسیه است.

شامگاه دوشنبه رسانه‌های روسیه گزارش دادند ۲۴ شهروند اوکراینی در جریان این درگیری‌ها بازداشت و به یک زندان امن در منطقه کریمه منتقل شده اند.

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد نفت‌کشی که از سوی نیروی دریایی روسیه در این تنگه مستقر و امکان تردد شناورها را گرفته بود، جا‌به‌جا شده و به این ترتیب، تردد شناورها پس از یک روز، از سر گرفته شد.

تنگه کرچ در ساحل شبه جزیره کریمه قرار دارد. در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری یک همه پرسی کریمه به خاک روسیه ملحق شد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.