سخنان ترامپ خلاصه تمام چیزی است که در هشتاد سال گذشته در منطقه خاورمیانه رخ داده است و نقش های همه در آن را فاش می کند به ویژه آنهایی که با آمریکا علیه توانایی ها،آمادگی ها و جنگ های عربی برای رویارویی با اسرائیل همکاری کردند.

به گزارش جماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله  روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم  نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز به روز و به وضوح تمام به ما تأکید می کند که وی از شاهزاده «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به دلیل علاقه اش به وی یا به عربستان سعودی دفاع نمی کند بلکه به دلیل حمایت از امنیت رژیم اسرائیل و وجود آن و نه فقط امنیت و منافع ایالات متحده آمریکا دفاع می کند.

ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تلاش اعضای کنگره برای اعمال تحریم های قوی تر و سخت تر بر عربستان سعودی و شاهزاده محمد بن سلمان متهم اصلی در پرونده ترور«جمال خاشقجی» روزنامه نگار عربستانی،  بسیار روشن و واضح بود زمانی که در گفت و گو با روزنامه «واشنگتن پست» گفت که: یک دلیل برای ماندمان در خاورمیانه وجود دارد و آن وجود رژیم اسرائیل است، نفت تبدیل به چیزی کم اهمیت تر از آن شده است که به خاطرش در این منطقه باقی بمانی زیرا اکنون ما نفت زیادی تولید می کنیم و فقط به خاطر اسرائیل مانده ایم.

وی افزود که « عربستان همپیمان مهمی برای ماست و بدون این کشور رژیم اسرائیل با مشکلات زیادی رو به رو می شود و آنها(سعودی ها) مبالغ هنگفت و میلیاردها دلار به ما می دهند و با ایران نیز مقابله می کنند.»

این سخنان ترامپ خلاصه تمام چیزی است که در هشتاد سال گذشته در منطقه خاورمیانه رخ داده است و نقش های همه در آن را فاش می کند به ویژه آنهایی که با آمریکا علیه توانایی ها،آمادگی ها  و جنگ های عربی برای رویارویی با اسرائیل همکاری کردند.

اکنون می توانیم همکاری عربستان سعودی و کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس و نیز کشورهای عربی در جنگ علیه عراق و اشغال  این کشور را بفهمیم و اکنون می توانیم دلایل جنگی که طی هفت سال گذشته علیه سوریه به راه افتاده و قبل از آن انقلاب فرضی برای سرنگونی سرهنگ«معمر قذافی» رهبر لیبی ، اخراج گروه های مقاومت فلسطینی از لبنان و تجاوز مستمر علیه یمن از چهار سال پیش تا کنون و محاصره ایران و نیز تجریم گروه های مقاومت از جمله «حزب الله»، «حماس» و «جهاد» و قرار دادن آنها در فهرست تروریسم را به خوبی بفهمیم.

ترامپ برگه برنده های همه را رسوا می کند و این واقعیت ها را رک و پوست کنده فاش می کند و تلاش می کند کنگره را در پرونده قتل خاشقجی از طریق «چشمک زدن» به لابی یهودی که بر آن یعنی بر گنگره سیطره دارد، به سمت خود بکشاند، حالا آیا در این تلاش خود موفق می شود یا نه؟ هفته های آینده پاسخ این پرسش را می دهد.

زمانه، زمانه افتادن ماسک ها و از آن بدتر پاره کردن آنها و فاش شدن مسائل پنهانی است... در این عرصه نیز حداقل باید از ترامپ تشکر کرد!

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.