دونالد ترامپ به لبه پرتگاه نزدیک شده و مرگ سیاسی وی نزدیک است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: وقتی دونالد ترامپ از لحاظ سیاسی کالبدشکافی شود، زمان دقیق مرگ سیاسی او مشخص نیست، اما این زمان حول و حوش انتخابات میان دوره‌ ای 2018 تعیین خواهد شد؛ زمانی که بیشتر رای دهندگان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که او به اندازه کافی تاخت و تاز خود را کرده است.

علت مرگ سیاسی ترامپ که تا حدی غیرمنتظره خواهد بود، فقط یک رویداد نخواهد بود: نه فقط به دلیل واکنش نژادپرستانه‌ اش به درگیری های شارلوتسویل، یا طرفداری اش از ولادیمیر پوتین در برابر نهادهای اطلاعاتی خود، یا مانع‌تراشی در اجرای عدالت، یا تهدید برای قطع کمک های فدرال به شهروندان حادثه دیده در آتش سوزی کالیفرنیا، یا هر سوء رفتار دیگر؛ بلکه مجموع همه اینها عامل مرگ سیاسی او خواهد بود.در واژگان پزشکی، عامل مرگ او «مرگ بر اثر حادثه ناگوار» خواهد بود. به عبارت دیگر، او بارها به لبه پرتگاه نزدیک شده و در نهایت سقوط خواهد کرد.

چطور می‌توان تا این حد مطمئن بود که شمارش معکوس برای پایان دوران سیاسی ترامپ آغاز شده است؟ اولا ما شاهد هستیم که با شمارش آرای نهایی در رقابت‌ های تنگاتنگ‌ به ویژه رقابت برای ورود به مجلس نمایندگان، اوضاع به نفع دموکرات‌ ها پیش رفته است. دموکرات ها اکنون در حدود 40 کرسی را در مجلس نمایندگان به دست می آورند که بیشترین کرسی‌ است که طی دهه ها در این مجلس به دست آورده اند.

دوما آخر هفته گذشته تحلیل هوشمندانه ای از سوی «استنلی بی. گرینبرگ» مسئول برگزاری نظرسنجی دموکرات ارائه شد مبنی بر این که کاهش حمایت ها از ترامپ در سال 2018 شدیدتر از حدی است که بسیاری ابتدا تصور می‌ کردند. در حقیقت گرینبرگ این مسئله را مطرح کرد که این انتخابات نوعی «دگرگونی» محسوب می شد زیرا ترامپ نه تنها حمایت زنان تحصیل کرده برون شهری را، بلکه حمایت تمامی زنان را از دست داد. و دموکرات ها در میان دیگر اقشار از جمله در میان مردان قشر کارگر و در مناطق شهری هم حمایت رای دهندگان بیشتری را جلب کرد.

احتمال اینکه دموکرات ها در انتخابات سال 2020 این نتایج موفقیت‌ آمیز خود را حفظ کنند بسیار زیاد است. ترامپ برخلاف بسیاری از روسای جمهور معاصر که با توجه به انتقادهای گزنده مربوط به نتایج انتخابات میان دوره‌ ای رویکرد خود را تغییر می‌ دادند، نشان داده است که رفتار پرخطر خود را ادامه می‌ دهد. توییت‌ های تند و انتقادآمیز، تازه‌ ترین شوخی احمقانه درباره نام یکی از اعضای کنگره و رفتارهای غیرقابل توجیه او همچون باور کردن اظهارات یک قدرت خارجی به جای گزارش سیا درباره قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی همچنان ادامه خواهد یافت.

ترامپ به طور ناگهانی و به یک دلیل آشکار از سیاست آمریکا خارج نخواهد شد، بلکه عمر سیاسی وی به علت زخم های ناشی از مجموعه رفتارهایی که نوعی خودزنی هستند، به سر خواهد آمد. او همچنان در قدرت باقی خواهد ماند و برخلاف امیدهای بسیاری از مردم آمریکا، آسیب های بیشتری به آمریکا خواهد زد؛ اما در نهایت پایان ترامپ نزدیک است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.