در حالی که استفاده هیلاری کلینتون از یک سرور ایمیل شخصی در دوران وزارت خارجه آمریکا به یکی از مهمترین دستاویزهای ترامپ در تبلیغات علیه دموکرات ها در سال 2016 بدل شده بود، حال دختر خودش متهم به این اقدام شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد: بر اساس یک تحقیق در کاخ سفید، «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس جمهور آمریکا و یکی از مشاوران ارشد کاخ سفید صدها ایمیل درباره کارهای دولتی را در سال گذشته از طریق یک حساب ایمیل شخصی ارسال کرده است؛ حقیقتی که باعث می شود به محور جلسات استماع کنگره جدیدی بدل شود که دموکرات ها توانسته اند اکثریت را در مجلس نمایندگان در اختیار بگیرند.

یک فرد آشنا به ایمیل ها گفت این ایمیل‌ ها به معاونین کاخ سفید، اعضای کابینه و دستیاران ایوانکا ترامپ ارسال شده بودند که بسیاری از آنها نقض قوانین ثبت دولتی به شمار می‌ آیند.

بر اساس آخرین آمار نیویورک تایمز، دموکرات ها در زمان آغاز به کار مجلس جدید در سال آینده، کنترل دستکم 232 کرسی را در اختیار خواهند داشت. و انتظار می رود استفاده از ایمیل شخصی برای کارهای دولتی توسط ایوانکا ترامپ و «جارد کوشنر» همسرش که هر دو به عنوان مشاوران ارشد رئیس جمهور مشغول به کار هستند، در میان موضوعاتی باشد که رهبران جدید به آن خواهند پرداخت.

اولین بار واشنگتن پست در این خصوص افشاگری کرد که 100 ایمیل مربوط به کار دولتی بوده است.

نیویورک تایمز هم در سپتامبر 2017 گزارش داده بود که دختر بزرگ ترامپ یکی از 6 مشاور ارشد کاخ سفید است که در روزهای ابتدای کار دولت ترامپ از ایمیل شخصی استفاده کرده است. 

کاخ سفید هنوز نسبت به این گزارش هیچ واکنشی نشان نداده است. اما «پیتر میری‌ جانیان» سخنگوی وکیل ایوانکا ترامپ گفت: خانم ایوانکا ترامپ در حالی که وارد دولت می‌ شدند و کارهای دولتی را انجام می‌ دادند، گاهی اوقات از حساب شخصی خود استفاده کردند که اکثرا برای تدارکات و برنامه‌ ریزی‌ های خانواده‌ شان بوده است.

این سخنگو تاکید کرد: هیچ اطلاعات محرمانه‌ ای در این پیام‌ها نبوده،‌ هیچ ایمیلی پاک نشده و این ایمیل ‌ها مطابق با قوانین ثبت دولتی حفظ و نگهداری شده‌ اند.

وی افزود: هنگامی که این نگرانی‌ ها 14 ماه پیش در مطبوعات مطرح شدند خانم ایوانکا ترامپ استفاده‌ اش از حساب ایمیل شخصی‌ اش را با بخش مشاوره و رایزنی کاخ سفید در میان گذاشته و این مسئله را به رهبران کنگره‌ ای توضیح دادند.

این کشف به دنبال درخواست‌ های گروه دیده‌ بان لیبرال «نظارت آمریکایی» صورت گرفت. «آستن ایورس» مدیر اجرایی این گروه در بیانیه‌ای گفت: خانواده رئیس جمهور بالاتر از قوانین نیستند و ما از کنگره می‌ خواهیم تا در این رابطه تحقیقات لازم را به عمل آورند.

ایمیل‌ هایی که این گروه آنها را کشف و افشا کرده،‌ شامل مکاتبات میان ایوانکا ترامپ و «لیندا مک‌ ماهون» مدیر کسب و کارهای کوچک و «بتسی دیواس» وزیر آموزش آمریکا بوده است.

این بهترین سوژه ای است که می تواند در این زمان نصیب دموکرات ها شود؛ دموکرات هایی که در زمان برگزاری انتخابات 2016 به دلیل همین موضوع، با هجمه حملات ترامپِ جمهوری خواه مواجه شده بودند. در آن زمان دونالد ترامپ با بی رحمی تمام از هیلاری کلینتون و رقیب دموکرات خود در انتخابات سال 2016 میلادی به دلیل استفاده از یک سرور ایمیل شخصی در دورانی که به عنوان وزیر خارجه آمریکا فعالیت می‌ کرد،‌ انتقاد کرده و می‌گفت: هیلاری کلینتون به این دلیل باید زندانی شود!

این سرور طی تحقیقات مرتبط با خانم کلینتون توسط کنگره در سال 2015 کشف شده بود. اف بی آی در این خصوص تحقیق کرد اما در ژوئیه 2016 تحقیقات خود را به پایان رساند و اعلام کرد که وی بی اندازه درباره اطلاعات طبقه بندی شده بی توجهی کرده است. با این حال، «جیمز کامی» رئیس اف بی آی در این خصوص دلیلی برای انجام دادرسی قضایی تشخیص نداد.

«نیک مریل» سخنگوی کلینتون در واکنش به افشای استفاده ایوانکا از ایمیل شخصی در توییتی نوشت: «اوه، ایوانکا،».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.