یک کاروان نظامی از نیروهای وابسته به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس اخیرا به منطقه خطوط تماس میان نیروهای دموکراتیک سوریه و گروه داعش در استان«دیرالزور» رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، اعلام کرد که یک کاروان نظامی از نیروهای وابسته به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس اخیرا به منطقه خطوط تماس میان نیروهای دموکراتیک سوریه و گروه داعش در استان«دیرالزور» رسید.

این دیده بان که مقرش در انگلیس است به نقل از منابع موثق خودش تأکید کرد که کاروان نظامی به منطقه تماس با آخرین منطقه حضور داعش در شرق فرات در ریف جنوب شرقی دیرالزور در 72 ساعت قبل رسید اما ساعاتی پس از آن از منطقه خارج شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه نام این کشور حاشیه خلیج فارس که نیروهای نظامی اش را به دیرالزور اعزام کرده است ذکر نکرد اما تأکید کرد که در منطقه خودروهای نظامی متفاوت با خودروهای نظامی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا مشاهده شدند که رانندگان آنها به زبان عربی حرف می زنند.

دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد که دلایل حضور این کاروان نظامی در منطقه مبهم است و هنوز مشخص نیست که آیا در چارچوب تمهیدات احتمالی برای مشارکت کشورهای عربی در کنار نیروهای ائتلاف بین المللی و همپیمانان آنها در سوریه در جنگ علیه داعش در اراضی سوریه آمده اند یا خیر؟

نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که از حمایت ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا برخوردارند ماه سپتامبر گذشته حمله گسترده ای را به منظور پایان حضور داعش در شرق فرات آغاز کردند اما به نظر می رسد این حمله به بن بست رسیده است زیرا این گروه تروریستی توانست طی سلسله ضد حملاتی مناطقی که قسد به کنترل خود در آورده بود را بازپس گیرد آن هم به رغم بمباران شدید شهرک ها و روستاهای تحت اشغال داعش که تا کنون بر اساس آمار دیده بان حقوق بشر منجر به کشته شدن بیش از 200 غیرنظامی شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه طی روزهای اخیر تأکید کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه و ائتلاف در حال تکمیل تمهیدات برای حمله سرنوشت ساز به مواضع داعش در منطقه هستند.

رسانه های آمریکایی نیز پیش از این در سال جاری اعلام کرده بودند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی طرح جایگزینی نیروهای آمریکایی در سوریه با نیروهای عربی است.

خبرنگار روسیا الیوم در منطقه هنوز نتوانسته است اطلاعات مربوط به حضور نیروهایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در مواضع قسد در جبهه درگیری با داعش را تأیید کند و در انتظار واکنش نمایندگان قسد به این موضوع است.

 

 

یازدهمین نشست آستانه 

وزیر خارجه قزاقستان از برگزاری یازدهمین دور نشست آستانه درباره سوریه طی روزهای 28 الی 29 نوامبر خبر داد.

«غیرت عبدالرحمانف» وزیر خارجه قزاقستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت که ترکیه، روسیه و ایران در خصوص برگزاری یازدهمین دور نشست آستانه درباره سوریه طی روزهای 28 الی 29 نوامبر در قزاقستان به توافق رسیدند.

وی با بیان اینکه طبق روال مرسوم نمایندگان سه کشور فوق به عنوان کشورهای تضمین کننده آتش‌بس در سوریه در این نشست شرکت خواهند کرد، گفت: هیئت‌هایی از حکومت سوریه و مخالفان نیز در این مذاکرات شرکت می کنند.

وزیر خارجه قزاقستان همچنین اعلام کرد که اردن و سازمان ملل دعوتنامه‌های رسمی برای شرکت در این نشست را دریافت کرده‌اند.

نخستین نشست آستانه با شرکت هیات‌هایی از ترکیه، ایران، روسیه، آمریکا، دولت سوریه، مخالفان سوری و سازمان ملل متحد؛ به منظور یافتن راه‌حل سیاسی جهت پایان دادن به جنگ سوریه در ژانویه سال 2017 برگزار شده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.