برخی منابع نیز گفتند که کره شمالی یک سلاح جدید که گفته می‌شود یک نوع توپ دوربرد بوده را با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزای فرانسه،«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بر آزمایش یک سلاح جدید« فوق مدرن» نظارت کرد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یکی از رسانه های کره شمالی اعلام کرد که « کیم جونگ اون بر آزمایش یک سلاح تاکتیکی فوق مدرن در آکادمی ملی علوم دفاعی نظارت کرد.»

این خبرگزاری تأکید کرد که این آزمایش با موفقیت صورت گرفت اما نوع سلاحی که آزمایش شد را مشخص نکرده است.

برخی منابع نیز گفتند که کره شمالی یک سلاح جدید که گفته می‌شود یک نوع توپ دوربرد بوده را با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ)، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد که این سلاح فوق مدرن جدید، توان دفاعی کشورش را افزایش خواهد داد.

همچنین یک مقام کره جنوبی نیز گفته است که سلاح جدید آزمایش شده یک نوع توپ دوربرد است که کره شمالی از زمان کیم جونگ ایل، رهبر سابق این کشور به دنبال ساخت آن بوده است.

گفتنی است در نشست ماه ژوئن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپو، بیانیه ای مبنی بر تعهد سران دو کشور در قبال برخی مسائل مانند عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای، برقراری صلح در این منطقه و آغاز فصل جدید در روابط طرفین صادر شد.

بعدها مذاکرات میان طرفین، کند و برخی از دیدارها میان مقامات واشنگتن و پیونگ یانگ لغو شد. همچنین پیشرفت در مذاکرات آمریکا و کره شمالی کند است و دو کشور یکدیگر را به اخلال در وعده هایی که دادند متهم می کنند.

ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که کره شمالی مذاکرات را لغو کرده است زیرا آمادگی ندارد این در حالی است که  دونالد ترامپ  رئیس جمهور آمریکا گفت که وی«عجله ای ندارد».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.