حزب کارگر در واکنش به کناره گیری دومینیک راب اعلام کرد که از نظر این حزب برای ترزا می «اقتداری» باقی نمانده است. حزب کارگر اصلی ترین حزب مخالف دولت انگلیس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از یورونیوز، «دومینیک راب»وزیر برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) به همراه چهار عضو دیگر کابینه این کشوردر دولت «ترزا می» نخست وزیر انگلیس از سمت خود استعفاء داد.

این خبر یک روز پس از آن منتشر می شود که کابینه  انگلیس با پیش نویس توافق برکسیت موافقت کرد. دومینیک راب اظهار داشت: «متاسفم که باید اعلام کنم که بعد از جلسه روز گذشته کابینه در مورد توافق برکسیت باید از سمتم کناره گیری کنم.»

وزیر برکسیت در دولت  انگلیس افزود: «من نمی توانم مفاد توافق پیشنهادی را با وعده ای که در انتخابات قبلی مطرح کرده بودیم آشتی دهم. این مسئله در بطن خود یک مسئله اعتماد عمومی است.»

قرار است رهبران اتحادیه اروپا برای تائید توافق برکسیت روز ۲۵ نوامبر (چهارم آذر) با یکدیگر دیدار کنند.

حزب کارگر در واکنش به کناره گیری دومینیک راب اعلام کرد که از نظر این حزب برای ترزا می «اقتداری» باقی نمانده است. حزب کارگر اصلی ترین حزب مخالف دولت  انگلیس است.

«شیلش وارا» وزیر امور ایرلند شمالی در دولت  انگلیس نیز از سمت خود کناره گیری کرده است. دومینیک راب ماه ژوئیه پس از استعفای «دیوید دیویس» از سمت وزارت برکسیت به این مقام منصوب شده بود.

«دیوید دیویس» در اعتراض به سیاست دولت محافظه کار ترزا می در مذاکرات با اتحادیه اروپا از سمت خود استعفاء داده بود.

برخی گزارشهای تائیدنشده حاکی است که نمایندگان حزب محافظه کار در پارلمان انگلیس قصد دارند تا امضاهای لازم برای برگزاری رای عدم اعتماد به دولت را جمع آوری کنند. در صورتی که ۴۸ نماینده محافظه کار پارلمان در نامه ای به «کمیته ۱۹۲۲» در حزب محافظه کار خواستار برگزاری انتخابات برای رهبری حزب شوند رهبری ترزا می در حزب به رای گذاشته خواهد شد.

«استر مک وی» وزیر کار و بازنشستگی در دولت ترزا می نیز پیش از ظهر چهارشنبه از سمت خود کناره گیری کرد. وی در نامه ای به ترزا می نوشت: «توافقی که شما روز گذشته به کابینه ارائه کردید نتیجه همه پرسی برکسیت را محترم نمی شمارد.»

«سوئلا براورمن» وزیر مشاور در امور برکسیت نیز از سمت خود استعفاء داد.

ترزا می: توافق تائید شده در کابینه توافق نهایی نیست

ترزا می، نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در مجلس عوام اعلام کرد که هیچ توافقی با اتحادیه اروپا طرحی که رای دهندگان انگلیسی به آن در همه پرسی برکسیت رای دادند، نخواهد بود. وی توافق برکسیت با اتحادیه اروپا را «انتخابی سخت» برای همگان دانست. به گفته نخست وزیر انگلیسآنچه کابینه این کشور با آن موافقت کرده است توافق نهایی نیست.

نخست وزیر انگلیس افزود که اتحادیه اروپا در مذاکرات با لندن از خود انعطاف هایی نشان داده است. ترزا می تاکید کرد مخالفت با توافق به دست آمده انگلیس را به نقطه ابتدایی باز خواهند گرداند.

وی تاکید کرد که توافق نهایی را به مجلس عوام ارائه خواهد کرد تا موافقت نمایندگان این مجلس را جلب کند. ترزا می افزود که انگلیس همچنان خود را برای گزینه عدم دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا آماده می کند.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر در مجلس عوام از توافق به دست آمده بین بریتانیا و اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

اتحادیه اروپا: توافق بهتر دست یافتنی نیست

یکی از مقامات اتحادیه اروپا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز توافق به دست آمده با انگلیس را بهترین توافق دست یافتنی دانست. این مقام اتحادیه تاکید کرد که هر دو طرف در مذاکرات تا حد ممکن انعطاف از خود نشان داده اند. به گفته وی امکان انعطاف بیشتر از سوی دو طرف وجود ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.