در گزارشی جدید فاش شده که جنگ اخیر در غزه از سناریوهایی بود که ولیعهد عربستان برای مقابله با افشاگری‌ های روزافزون مقامات ترکیه درباره قتل خاشقجی به نتانیاهو پیشنهاد داده بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وب سایت میدل ایست آی در گزارشی نوشت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی تلاش کرده در سناریویی برای انحراف توجه آمریکا از قضیه قتل «جمال خاشقچی» خبرنگار عربستانی کشته شده در کنسولگری ریاض در استانبول، رژیم صهیونیستی را برای حمله به غزه قانع کند.

منابعی به میدل ایست آی گفتند ولیعهد عربستان سعودی برای اینکه توجه‌‌ ها از قضیه قتل خاشقچی منحرف شود، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برای حملات اخیر به غزه متقاعد کرده است.

این منابع می گویند جنگ غزه در میان دیگر اقدامات و سناریوهایی است که در تقابل با افشاگری‌ ها در مورد  قتل خاشقچی انجام گرفته است. 

گروهی از مقام‌ های خانواده سلطنتی عربستان سعودی، مقام‌ های وزارت‌ خانه‌ های دفاع و خارجه و نیروهای اطلاعاتی عربستان سعودی هر 6 ساعت یک بار گزارش‌ هایی را به بن سلمان ارائه می‌ کنند و به وی گفته‌ اند راه‌ اندازی جنگ در غزه توجه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را از قضیه قتل خاشقچی منحرف می‌ کند و توجه واشنگتن را به سوی نقش عربستان در تقویت «منافع استراتژیک رژیم صهیونیستی» معطوف می‌ کند. 

این گروه به بن سلمان توصیه کرده‌ است تا ترکیه را با هر وسیله‌ ای، برای مثال با ارائه رشوه به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه خنثی کند.

این در حالی است که بن سلمان اخیرا در اظهاراتی مدعی شده بود قتل خاشقجی توطئه ای است که برای ایجاد تنش میان ترکیه و عربستان طراحی شده است اما مادامی که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه، و او ولیعهد باشد چنین توطئه ای به نتیجه نخواهد رسید.

خاشقجی در تاریخ 2 اکتبر به شکل وحشیانه ای در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید. مسئولان سعودی در جریان بودن و دست داشتن بن سلمان را در این قتل تکذیب کرده اند اما روز گذشته انتشار یک فایل صوتی توسط ترکیه، این موضوع را تایید کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.