«ریاض المالکی» وزیر خارجه دولت فلسطین از نمایندگان این دولت در اتحادیه عرب و شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست این نهاد ها را برای بررسی حملات اسرائیل به غزه به تشکیل جلسه فوق‌العاده فراخوانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،تشکیلات خودگردان فلسطین شکایت خود از حملات اخیر رژیم اسرائیل به غزه را به اتحادیه عرب، دیوان کیفری بین‌المللی، شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل تحویل خواهد داد.

«ریاض المالکی» وزیر خارجه دولت فلسطین از نمایندگان این دولت در اتحادیه عرب و شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست این نهاد ها را برای بررسی حملات اسرائیل به غزه به تشکیل جلسه فوق‌العاده فراخوانند.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، وی همچنین از نماینده فلسطین در هلند خواست تا از حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه در دیوان کیفری بین‌المللی شکایت کند.

مالکی از نماینده فلسطین در شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز خواست که برای اقناع این شورا به محکوم کردن حملات رژیم اسرائیل به غیرنظامیان و مناطق مسکونی در غزه تلاش کند.

براساس این گزارش وزیر خارجه فلسطین به همتاهای خود در سراسر جهان نامه‌ای در خصوص حملات اخیر به غزه ارسال خواهد کرد.

بنابر این گزارش، شماری از نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه 11 نوامبر با یک خودروی غیرنظامی به نوار غزه نفوذ کردند. این نیروها بعد از اینکه مسیر 3 کیلومتری را طی کردند، مورد توجه گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس قرار گرفتند و در کمین نیروهای مقاومت گرفتار شدند. در جریان درگیری میان نیروهای ویژه اشغالگر و گردان های عزالدین القسام 7 فلسطینی شهید و یک فرمانده صهیونیستی به هلاک رسید و شماری دیگر زخمی شدند. رژیم صهیونیستی برای نجات نظامیان خود به شدت محل درگیری را بمباران کردند و بالگردهای این رژیم نیز دخالت کردند.اگر این دخالت هوایی رخ نمی داد همه نظامیان صهیونیست به هلاکت می رسیدند.

در پی این تجاوز مقاومت فلسطین بیش از چهارصد موشک به سمت شهرک های یهودی نشین شلیک کرد و تلفات سنگینی به صهونیست ها وارد کرد. شماری از صهونیست ها در این حملات موشکی به هلاکت رسیده و نزدیک به 60 صهونیست زخمی شدند. همچنین یک اتوبوس نظامیان صهیونیست با موشک کورنیت هدف قرار گرفت و منهدم شد و شماری صهونیست به هلاکت رسیده و شماری زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی به شکل وحشیانه ای مناطق مسکونی  در نوار غزه را بمباران و گلوله باران کرد که مقاومت نیز به این حملات پاسخ داده و شهرک های یهودی نشین را به شدت موشک باران کرد.

از سوی دیگر، گروه های فلسطینی از برقراری آتش‌بس با رژیم اسرائیل خبر دادند. آنها همچنین گفتند که این آتش‌بش با میانجیگری مصر برقرار شده است.

مقابله مقاومت با تجاوز اسرائیل به نوار غزه نخست وزیر این رژیم را وادار کرد که دست به دامان مصر شود تا آتش بس برقرار شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.