تغییر کارمندان کاخ سفید توسط ترامپ که تا به امروز بیش از پنج رئیس جمهور قبل از خودش بوده، پس از انتخابات میان دوره ای دوباره از سر گرفته شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد در پی اعلام تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای برکناری چند تن از مقامات ارشد کابینه اش کاخ سفید بار دیگر متلاطم شده است. 

بنا بر گزارش ها، سه عضو کابینه ترامپ - شامل «جان کلی» رئیس دفتر، «کرستن نیلسن» وزیر امنیت داخلی و «رایان زینکه» وزیر کشور به زودی کنار خواهند رفت. 

در همین رابطه روز گذشته واشنگتن پست در تازه ترین گمانه‌ زنی خود اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به زودی «کرستن نیلسن» وزیر امنیت داخلی این کشور را برکنار خواهد کرد.

خانم نیلسن اوایل ماه دسامبر گذشته به این سمت منصوب شد ولی طی 11 ماه گذشته رابطه او با دونالد ترامپ مدام رو به تیرگی رفته است. در مهمترین موضوع مورد اختلاف دو طرف، ترامپ معتقد است که وزیر فعلی امنیت داخلی آمریکا در تامین اولویت‌ های او در قوانین مهاجرتی ناتوان بوده است.

دونالد ترامپ همچنین سفر هفته جاری خود به همراه نیلسن را که برای بازدید از نیروهای نظامی مستقر در مرز جنوب تگزاس برنامه‌ ریزی شده بود را نیز لغو کرده است.

البته التهاب در روابط رئیس جمهور آمریکا و وزیر امنیت داخلی این کشور سابقه دار است. پیشتر و در جریان صدور فرمان ترامپ مبنی بر جدا‌سازی فرزندان مهاجران غیرقانونی از والدینشان، اخباری مبنی از نوشته شدن استعفانامه نیلسن منتشر شد ولی این استعفا هیچ‌ گاه تقدیم رئیس جمهور نشد.

همچنین برخی اعضای دولت ترامپ که منبع خبر غیررسمی روزنامه واشنگتن پست نیز بوده‌ اند، تاکید کرده‌ اند که ترامپ طی ماه‌ های گذشته بارها از نیلسن در جمع سایر وزرا انتقاد کرده است.

در همین حال، گفته می‌ شود، «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید و از حامیان نیلسن با تصمیم ترامپ مبنی بر برکناری وزیر فعلی امنیت داخلی مخالف است و در تلاش برای متقاعد کردن او برای حفظ خانم نیلسن در سمت خود است؛ این در حالی است که خود او هم رفتنی به نظر می رسد.

منابع کاخ سفید اعلام کردند ترامپ همچنین قرار است «میرا ریکاردل» معاون مشاور امنیت ملی را به درخواست همسرش «ملانیا ترامپ» و بعد از رخداد درگیری میان این دو نفر در سفر اخیر به آفریقا برکنار کند.

دولت ترامپ از بدو آغاز به کار تاکنون دستخوش جابجایی، استعفا و برکناری بیش از 50 نفر از مقامات آمریکایی بوده است. یک هفته پیش نیز «جف سشنز» دادستان کل آمریکا تحت فشارهای ترامپ از سمت خود استعفا داد.

تغییر کارمندان کاخ سفید در روزهای پیش از انتخابات میان دوره ای متوقف شده بود که حال دوباره از سر گرفته شده است.

یک مطالعه موسسه بروکینگز نشان می دهد ترامپ در مدت 22 ماه حضور خود در کاخ سفید بیش از پنج رئیس جمهور گذشته در آمریکا کارکنان ارشد خود را تغییر داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.