مهم‌ ترین شخصی که اکنون شاید بیش از دیگران نامش برای کاندیداتوری حزب دموکرات برای انتخابات 2020 مطرح است، سناتور ایالت ماساچوست است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پس از پیروزی دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای آمریکا و کنترل مجلس نمایندگان، بحث ها در خصوص انتخابات ریاست جمهوری دو سال بعد داغ تر شده و از همین حالا دموکرات ها تبلیغات را برای انتخابات 2020 آغاز کرده اند. در این میان نام یک سری دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ جمهوری خواه مطرح شده است.

از یک سو یک تناقض یا پیچیدگی در میان دموکرات‌ ها وجود دارد مبنی بر اینکه، برنی سندرز و جو بایدن و حتی جان کری، چهره‌ های دموکراتی هستند که شانس‌ خوبی برای رقابت‌ انتخاباتی دارند اما تمامی این افراد در سال 2020 یعنی سال برگزاری انتخابات بالای 75 سال سن خواهند داشت. امروز در آمریکا و در این یک سال وقت برای مشخص‌ شدن کاندیداها، همه به دنبال آن هستند که یک چهره دموکرات زیر 60 سال معرفی شود.

 

hd-aspect-1465511188-warren

 

در این میان مهم‌ ترین شخصی که اکنون شاید بیش از دیگران نامش برای کاندیداتوری حزب دموکرات از میان افراد سن پایین مطرح است، خانم «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست است. وی 6 سال است که در سنا مشغول به کار است و در کنار سندرز، رهبر و مروج طرح‌ های سوسیالیستی، بیمه‌ های اجتماعی، ضد وال‌استریت، ضدانحصار بانک‌ ها و یا طرح‌ هایی به نفع بانک‌ ها، درمان عمومی و آموزش ارزان بوده است.

یعنی از لحاظ دیدگاه سیاسی، وی به سندرز بسیار نزدیک است؛ البته از نظر سنی 10 سال از او کوچک‌ تر است و اگر تصمیم به کاندیداتوری بگیرد، گزینه‌ جدی‌ و مهمی خواهد بود. 

این سناتور که به نظر می رسد آینده درخشانی در انتظارش باشد را بیشتر بشناسیم:

زندگی نامه

«الیزابت آن وارن» 22 ژوئن 1949 در شهر اوکلاهما سیتی متولد شد. او چهارمین فرزند یک زوج طبقه متوسط «پائولین» (1995-1912) و «دونالد جونز هرینگ» (1997-1911) بود. او سه برادر بزرگ تر داشت. 

 

57ba3f_Warrenandmom

25warren_CA2-popup (1)

 

او تا 11 سالگی در شهر نورمن در حومه اوکلاهما سیتی زندگی می کرد تا اینکه خانواده اش به این شهر نقل مکان کردند. زمانیکه او 12 ساله بود پدرش که یک فروشنده در یک شرکت خرده فروشی بود، دچار حمله قلبی شد و هزینه های درمانی سنگینی بر دوش خانواده انداخت؛ این در حالی بود که نتوانست به کار قبلی اش هم بازگردد. در نتیجه خودروی آنها به دلیل ناتوانی شان در بازپرداخت اقساط اش مصادره شد. در نتیجه مادرش برای کمک به خرجی منزل، کاری در فروشگاه زنجیره ای سیرز پیدا کرد. او در 13 سالگی پیشخدمتی در رستوران عمه اش را آغاز کرد.

وارن یک عضو افتخاری تیم مناظره در دبیرستان «نورث وست کلاسن» شد و در مسابقات قهرمانی مناظره دبیرستان در سطح ایالتی برنده شد.

 

40c561_061912warren03

 

او همچنین در 16 سالگی موفق به دریافت بورسیه مناظره برای دانشگاه جورج واشنگتن شد. او در ابتدا می خواست معلم شود، اما بعد از گذشت دو سال دانشگاه جورج واشنگتن را ترک کرد.

 

images

ef11cb5d229d1ddce24977c54cbf79f8

 

او سپس به همراه همسرش به شهر هوستون نقل مکان کرد و در دانشگاه هیوستون ثبت نام کرد و در سال 1970 با لیسانس در رشته پاتولوژی و شنوایی فارغ التحصیل شد. الیزابت برای یک سال به کودکان معلول در یک مدرسه دولتی آموزش می داد. مدارک او براساس یک «گواهی موقت» بود، زیرا او دوره های آموزشی مورد نیاز برای دریافت یک گواهی تدریس دائمی را دریافت نکرده بود.

الیزابت زمانی که همسرش انتقال شغلی دریافت کرد، به نیوجرسی نقل مکان کرد. او به زودی باردار شد و تصمیم گرفت که در خانه بماند و از کودکش مراقبت کند. وارنر پس از اینکه دخترش دو ساله شد، در مدرسه حقوقی «روتگرز» در «نیو آرک» ثبت نام کرد. او به عنوان یک کارشناس تابستانی در یک دفتر حقوقی در نیویورک مشغول به کار شد. مدت کوتاهی قبل از فارغ التحصیلی در سال 1976، وارن فرزند دوم خود را باردار شد.

 

5b-EW-Holt1-21RET-cropped

 

پس از آنکه او مدرک جی.دی خود را در رشته حقوق دریافت کرد و در آزمون وکالت هم قبول شد، اما تصمیم گرفت از خانه کار کند؛ او وصیت نامه می نوشت و قراردادهای املاک و مستغلات را تنظیم می کرد.

اشتغال

در طول دهه های 1970، 1980 و 1990 او در دانشگاه های مختلف آمریکا حقوق خواند و در مورد مسائل مرتبط با ورشکستگی و امور مالی شخصی قشر متوسط پژوهش هایی انجام داد. او در اواسط دهه 1990 در زمینه قانون ورشکستگی و حمایت از مصرف کننده در امور مردمی مشارکت می کرد.

 

Elizabeth-Warren-in-younger-days

 

آکادمیک

وارن شغل آکادمیک خود را به عنوان سخنران در دانشگاه روتگرز (78-1977) آغاز کرد. او در سال 1980 دستیار رئیس امور آکادمیک در دانشگاه هیوستون شد. او طی سال های 87-1983 استاد دانشگاه شد. او همچنین در سال 1985 استاد مدعو دانشگاه میشیگان و طی سال های 87-1983 دستیار بخش پژوهش در مرکز تحقیقات جمعیت در دانشگاه تگزاس شد. در طول این مدت وارن در «مدرسه یکشنبه» (که قبل یا بعد از مراسم دینی در کلیسا برای آموزش مذهبی تشکیل می شود) هم تدریس می کرد. 

وارن در سال 1987 به عنوان استاد دانشکده حقوق دانشگاه پنسیلوانیا مشغول به کار شد و در سال 1990 رئیس دانشکده شد. در سال 1995 وارن استاد حقوق در دانشکده حقوق هاروارد شد. در سال 2011، او تنها استاد ممتاز حقوق در دانشگاه هاروارد بود که مدرک قانونی در یک دانشگاه دولتی آمریکا داشت. وارن یک استاد حقوق بسیار تاثیر گذار بود. اگر چه او در بسیاری از زمینه ها کتاب منتشر کرده، تخصص وی در ورشکستگی و قانون تجاری بود.

 

1

2

 

مشاوره

در سال 1995 از وارن خواسته شد تا به کمیسیون نقد ورشکستگی ملی را مشاوره کند. او به تهیه گزارش کمسیون کمک کرد و برای چندین سال با قوانین محدود کردن حق مصرف کنندگان برای ثبت ورشکستگی مخالفت کرد. 

از نوامبر 2006 تا نوامبر 2010، وارن عضو کمیته مشورتی FDIC برای مشارکت اقتصادی بود. او عضو کنفرانس ملی ورشکستگی به عنوان یک سازمان مستقل است که به کنگره آمریکا در مورد قانون ورشکستگی مشاوره می دهد. او معاون سابق موسسه حقوق آمریکا و عضو آکادمی هنر و علوم آمریکا است. 

سابقه عمومی 

وارن سابقه عمومی چشمگیری دارد و در فیلم های مستندی چون «کپیتالیسم: یک داستان عاشقانه» ساخته مایکل مور ظاهر شده است.

 

unnamed (1)

download (1)

 

وابستگی سیاسی

وارن برای چندین سال به عنوان یک طرفدار جمهوریخواه رای داد و گفت: «من یک جمهوری خواه بودم، زیرا فکر کردم آنها کسانی هستند که  بازارها را به بهترین شکل پشتیبانی می کنند.» طبق گفته وارن، او در سال 1995 رای دادن به دموکرات راآغاز کرد زیرا او معتقد بود که هیچ حزبی نباید تسلط داشته باشد. 

مجلس سنا

انتخابات 2012

در تاریخ 14 سپتامبر 2011، وارن اعلام کرد که قصد دارد برای سناتوری ماساچوست از جانب دموکرات ها کاندید شود. این کرسی در انتخابات سال 2010 به اشغال «اسکات براون» جمهوری خواه درآمده بود. 

 

elizabeth-warren-official-portraitjpg

 

دموکرات ها از کاندیداتوری وارن حمایت کردند و در تاریخ 2 ژوئن 2012 با آراء بالای 95.77 درصد در کنوانسیون ایالتی دموکرات ها پیروز شد. 

او برای کارزار تبلیغاتی خود 39 میلیون دلار جمع اوری کرد که بیش از دیگر کاندیداها در سال 2012 بود. وارن در 6 نوامبر 2012 با آراء 53.7 درصد اسکات براون را شکست داد. او نخستین زنی بود که از ایالت ماساچوست به سنای آمریکا راه یافت. 

در دسامبر 2012 وارن یک کرسی در کمیته بانکداری سنا به دست آورد. او در 3 ژانویه 2013 در برابر «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سوگند یاد کرد.

در دوره انتخابات 2014 وارن بیشترین کمک های مالی را در میان دموکرات ها کسب کرد. در پی انتخابات، وارن به عنوان نخستین مشاور استراتژیک کمیته سیاست و ارتباطات دموکرات ها منصوب شد؛ پستی که تنها برای او ایجاد شد. چنین انتصابی گمانه زنی ها در مورد احتمال کاندیداتوری وی برای انتخابات 2016 تقویت کرد. اما او گفت تصمیمی برای ان کار ندارد.

در دسامبر 2016، وارن یک کرسی را در کمیته نیروهای مسلح سنا کسب کرد. و به این ترتیب بار دیگر گمانه زنی را در مورد احتمالی حضورش در انتخابات 2020 تقویت کرده است.

 

download

 

در 7 فوریه 2017 جمهوری خواهان در سنا رای دادند که وارن از قانون 19 سنا طی مناظرات در مورد «جف سشنز» کاندیدای دادستانی کل تخلف کرده است.این اقدام موجب شد وی دیگراجازه نداشته باشد در این مناظرات شرکت کند. در عوض او در اتاق مجاور می نشست.

مواضع سیاسی

سیاست خارجی

وارن حامی پایان جنگ در افغانستان و بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از آن کشور پیش از پایان سال 2014 است. او حامی رژیم صهیونیستی و خواهان تضمین امنیت آن است. وارن حامی چاره دو کشوری است در عین حال تقاضای عضویت فلسطین در سازمان ملل را غیرسازنده دانسته و گفته او این عضویت را وتو می‌ کند. در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه در تابستان 2014، وارن از حق حمله تل آویو به بیمارستان‌ ها و مدارس فلسطینی در دفاع از خود، حمایت کرد.

او ایران را «تهدیدی جدی» برای آمریکا دانسته و از تحریم‌ ها و همچنین مذاکرات تهران شدیدا حمایت می‌ کند.

سیاست داخلی

وارن حامی انتخاب در خصوص سقط جنین است و با هر کاندیدای دیوان عالی که مخالف سقط جنین باشد مخالف است. او حامی لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه است. وارن از قانونی شدن استعمال ماری جوانا حمایت کرده‌است. او حامی ازدواج همجنسگرایان و لغو قانون دفاع از ازدواج است.

وارن یکی از رهبران اصلی مخالف ترامپ در آمریکاست و بسیاری او را صدای زنان و لیبرال‌ها در جامعه سیاسی آمریکا می‌دانند. همچنین عده‌ای بر این باورند که او توانایی جذب بخشی از آرایی که در سال 2016 به سبد ترامپ رفت را دارد.

وارن طی 2 سال گذشته انتقادات تندوتیزی را علیه ترامپ مطرح کرده و «آمریکای عصر ترامپ» را یک دوره تاریک از تاریخ آمریکا توصیف کرده است.

زندگی خصوصی

وارن در سال 1968 با «جیم وارن» که در دبیرستان با او آشنا شده بود، ازدواج کرد. آنها پیش از آنکه در سال 1978 از هم جدا شوند، صاحب یک دختر و یک پسر به نام های «آملیا» و «الکساندر» شدند. 

 

images (1)

a97687_111411ewarren2-e1467198145325

 

وارن دو سال بعد با «بروس اچ. مان» استاد حقوق ازدواج کرد اما تصمیم گرفت نام خانوادگی همسر اولش را حفظ کند.

 

elizabeth-warren-husband-Bruce-Mann-children

 

او همچنین صاحب نوه شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.