چمدان‌ هایی که تیم قتل خاشقجی وارد استانبول کردند محتوی قیچی‌ ها، الکترو شوک‌ های قلبی و سرنگ‌ هایی بود که احتمالا برای شکنجه دادن و قتل این روزنامه‌ نگار منتقد داخل کنسولگری عربستان به کار رفته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد تصاویر اشعه ایکس از چمدان‌ های تیم 15 نفره ترور «جمال خاشقجی» در روزنامه صباح ترکیه در حالی به چاپ رسیده که همزمان نیویورک تایمز گزارش داده که یکی از اعضای این تیم در کنسولگری ریاض در تماسی تلفنی با یک مقام ارشد گفته است «به رئیس ات بگو» که عملیات پایان یافته است و این رئیس احتمالا کسی نیست به جز شخص «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان.

رسانه‌ های ترکیه جزئیات وحشتناکی از قتل خاشقجی 59 ساله منتشر کرده اند که به گفته دادستانی ترکیه او به محض ورود به ساختمان کنسولگری در استانبول برای دریافت مدارکی پیش از ازدواج با نامزدش در تاریخ 2 اکتبر خفه، و مثله شد.

عربستان پس از انکار مکرر، سرانجام اذعان کرد خاشقجی که ستون نویس واشنگتن پست و منتقد حکومت ریاض بود، در عملیات نیروهای «خودسر» به قتل رسیده است.

«رجب طیب اردوغان» گفته است یک تیم 15 نفره از عربستان برای کشتن خاشقجی از ریاض وارد استانبول شدند.

روزنامه صباح گزارش داده است چمدان‌ هایی که این تیم حمل می کردند در تاریخ 2 اکتبر در دو هواپیمای از استانبول به ریاض بارگیری، و از استانبول خارج شدند.

بر اساس گزارش این روزنامه، این چمدان‌ ها حاوی 10 دستگاه تلفن، 5 بیسیم، چند اینترکام، دو سرنگ، دو الکتروشوک، یک دستگاه پارازیت، چند منگنه و چند قیچی بودند.

پلیس ترکیه هیچ بخشی از جسد خاشقجی را در زمان خروج این تیم در تصاویر اشعه ایکس مشاهده نکرده است.

این در حالی است که روزنامه نیویورک تایمز امروز در گزارشی نوشت بلافاصله پس از قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در ماه گذشته، یک عضو تیم ترور از طریق تلفن به مافوق خود در عربستان سعودی می‌ گوید که به رئیس ات (که احتمالا محمد بن سلمان باشد) بگو، ماموریت انجام شد. این خبر اکنون توسط سه منبع مطلع از فایل صوتی گزارش شده است.

این فایل صوتی که «جینا هاسپل» رئیس سازمان سیا نیز ماه گذشته آن را شنیده است، از سوی مقامات اطلاعاتی به عنوان قوی ترین مدرک در زمینه دست داشتن محمد بن سلمان در قتل خاشقچی قلمداد می‌ شود؛ روزنامه نگار و ستون نویس واشنگتن پست که قتل او خشم جهانی را برانگیخته است.

در حالی که اسم محمد بن سلمان در این فایل آورده نمی‌ شود اما مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند که عبارت «رئیس ات» در این فایل صوتی اشاره به محمد بن سلمان دارد. منابع آشنا به این فایل صوتی می‌ گویند، کسی که پشت تلفن حرف می‌ زند شاهزاده «ماهر عبدالعزیز مطرب» یکی از اعضای تیم 15 نفره است که برای کشتن خاشقچی از ریاض به استانبول رفته بودند و به زبان عربی صحبت می کند. 

مقامات اطلاعاتی ترکیه به مقامات اطلاعاتی آمریکایی گفته‌ اند که بر این باورند در اینجا ماهر مطرب که به عنوان محافظ معمولا با شاهزاده محمد بن سلمان سفر می کند، به نظر می‌ رسد در حال گفت و گو با یکی از دستیاران او در ریاض است. درحالیکه ترجمه عربی ممکن است کمی تفاوت داشته باشد اما مطرب به فردی که دارد او را آن طرف تلفن مطلع می‌ کند، می گوید که «ماموریت انجام شد». 

جسد خاشقجی هیچ گاه یافته نشد اما صباح روز شنبه گزارش داد که قاتلان جسد او را در اسید ذوب کرده و در چاه ریخته اند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.