برحی از منابع اعلام کردند که تا شب گذشته مقاومت فلسطین در نوار غزه 400 موشک را به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه دارد به طوری که هواپیماهای اسرائیلی قلب شهر«غزه»و مجتمع «انصار» وابسته به وزارت امور داخلی را در نوار غزه بمباران کردند و ضد هوایی های مقاومت نیز با یک بالگرد اسرائیلی مقابله کرده و به سمت آن شلیک کردند.

رسانه های اسرائیلی از هلاکت یک شهرک نشین صهیونیستی و زخمی شدن یک شهرک نشین دیگر به شکل خطرناک در شهرک«عسقلان» در شمال نوار غزه در حملات موشکی مقاومت فلسطین خبر دادند.

رژیم صهیونیستی به شهرک نشینان شهرک های غلاف غزه تا فاصله 40 کیلومتری دستور داده است که پناهگاه ها را باز کنند.

بالگردهای رژیم صهیونیستی اهدافی را در «خان یونس» و شهر غزه را بمباران کردند که با مقابله ضد هوایی های مقاومت رو برو شدند. ضد هوایی های مقاومت به سمت بالگردهای اسرائیلی در شرق«رفح» شلیک کردند.

وزارت بهداشت فلسطین شب گذشته اعلام کرد که 3 فلسطینی در حمله نیروهای اشغالکر به مجموعه ای از شهروندان در شمال غزه به شهادت رسیدند و تعدادی دیگر زخمی شدند. یک فلسطینی دیگر نیز که روز دوشنبه در شرق رفح زخمی شده بود به شهادت رسید.

اشغالگران همچنین دو بار منزل خانواده«ابو شماله» در اردوگاه «البریج» را با موشک هدف قرار دادند و هواپیماهای این رژیم یک ساختمان را در منطقه «السناطی» در «عبسان الکبیره» متعلق به مقاومت را با چهار موشک هدف قرار دادند.

بامداد امروز نیز بالگردهای اشغالگران مرکز پلیس دریایی را در غرب شهر نوار غزه هدف قرار دادند.

«ابوعبیده»سخنگوی گردان های قسام شاخه نظامی حماس در پی حمله موشکی به شهرک «عسقلان» تأکید کرد که مسئولیت آن چه رخ داده  به عهده رهبران دشمن اسرائیلی است و هشدار داد« در صورتی که تجاوز اسرائیلی ادامه پیدا کند اتفاقات بزرگی در راه خواهد بود و مقاومت حملاتی را انجام می دهد که متجاوزان از قبل تجربه نکرده اید.»

گردان های مقاومت ملی شاخه نظامی جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین نیز مسئولیت حمله موشکی به عسقلان را به عهده گرفت و تأکید کرد این اقدام در چارچوب توسعه واکنش به تجاوز اشغالگر به ملت فلسطین صورت گرفته است.

برحی از منابع اعلام کردند که تا شب گذشته مقاومت فلسطین در نوار غزه  400 موشک را به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرد و رسانه های اسرائیلی نیز اعلام کردند تا صبح روز سه شنبه گنبد آهنین اسرائیل 100 موشک از 370 موشک را رهگیری و منهدم کرده است.

این رسانه ها از هلاکت یک شهرک نشین اسرائیلی در حمله موشکی مقاومت به شهرک عسقلان در شمال نوار غزه و زخمی شدن یک شهرک نشین دیگر خبر دادند که حال این زخمی وخیم گزارش شده است.

این رسانه ها تأکید کردند که یک ساختمان چهار طبقه نیز در اثر حملات موشکی مقاومت به عسقلان در آتش سوخت.

رسانه های اسرائیلی شب گذشته  از زخمی شدن 54 شهرک نشین در حملات موشکی مقاومت و اصابت موشک های فلسطینی ها به یک کارخانه در منطقه صنعتی شهرک «سدروت» خبر داده بودند.

اتاق عملیات مشترک مقاومت نیز اعلام کرد که «المجدل» را با موشک هدف قرار داده است و این حمله موشکی در پاسخ به حمله اشغالگران به ساختمان های مسکونی در نوار غزه انجام شد.

گروه های مقاومت اعلام کردند المجدل اشغالی در پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان های مسکونی در نوار غزه وارد دایره آتش شد.

گروه های مقاومت همچنین اعلام کردند که «اسدود»و «بئر السبع» در صورت ادامه تجاوز دشمن به ساختمان های مسکونی شهر، اهداف بعدی هستند.

رسانه های اسرائیلی نیز اعلام کردند که ساکنان شهرک عسقلان از اتاق های مستحکم و پناهگاه ها بیرون نمی آیند و بیش از 30 موشک به سمت این شهرک طی نیم ساعت شلیک شده است.

آژیرهای خطر نیز در شهرک های عسقلان و «اشکول» به صدا در آمده است.

در همین حال، جنبش حماس فیلمی از لحظه اصابت دقیق موشک مقاومت به اتوبوس حامل نظامیان رژیم صهیونیستی را که در حملات دیشب منهدم شد منتشر کرد.

نیروهای مقاومت حماس ویدئوی لحظه اصابت موشک به اتوبوس حامل نظامیان رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.

نیروهای مقاومت فلسطینی در پاسخ به حملات دیشب رژیم صهیونیستی به خان‌یونس، شامگاه دوشنبه شهرک‌های حومه نوار غزه را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای خود قرار دادند که طی آن یک دستگاه اتوبوس که در حال جابجایی نظامیان صهیونیست بود نیز با شلیک دقیق مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شد.

منابع اسرائیلی از تلفات این حمله چیزی نگفته‌اند اما برخی منابع فلسطینی از مجروح شدن چندین نظامی اسرائیلی در این اتوبوس خبر داده‌اند. با این وجود شدت انفجار نشان میدهد ممکن است تلفات این حمله بیشتر از چیزی باشد که تا کنون گفته شده است.

منابع صهیونیستی پیش از این گفته بودن که در حملات راکتی نیروهای مقاومت یک دستگاه اتوبوس در نزدیکی نوار غزه هدف قرار گرفته است  اما مدعی بودند که این اتوبوس حامل شهرک نشینان بوده است. اما تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد این اتوبوس حامل نظامیان صهیونیست بوده است.

 

واکنش های بین المللی 

در مهمترین واکنش های بین المللی و منطقه ای به تجاوز اسرائیل به نوار غزه،  روسیه ارتش اسرائیل را مسئول اوضاع کنونی و تشدید تنش در نوار غزه دانست.

وزارت خارجه روسیه عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه را «تحریک آمیز» توصیف کرد.

اما وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که رژیم اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نیز همه طرف ها را دعوت به خویشتنداری  کرد.

 وزارت خارجه لبنان نیز اعلام کرد که از جامعه بین المللی می خواهد که برای توقف فوری بمباران و گلوله باران وحشیانه مناطق مسکونی در نوار غزه دست به اقدام بزند.

 دولت اردن نیز خواستار اقدام فوری برای توقف حملات بی امان رژیم تل آویو به نوار غزه شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، این اظهارات را «جمانه غنیمات» وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی دولت امان دوشنبه شب بیان کرده است.

غنیمات با هشدار نسبت به خطرآفرین بودن تشدید تنش ها در نوار غزه، بر اهمیت توقف عملیات خصمانه و لزوم خویشتن داری و اتخاذ اقدامات عملی برای پایان دادن به مشکلات بشردوستانه مردم نوار غزه تاکید کرد.

سخنگوی دولت اردن همچنین گفت: تنها راه برون رفت از بحران غزه، راه حل سیاسی و بازگشت فلسطینی ها و اسرائیل به پای میز مذاکره است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.