مقاومت فلسطین در نواز غزه در واکنش به تجاوز شب گذشته به این منطقه و شهادت شماری از مبارزان فلسطینی بیش از 200 موشک به شهرک های یهودی نشین غلاف غزه در جنوب سرزمین های اشغالی شلیک کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مقاومت فلسطین در نواز غزه در واکنش به تجاوز شب گذشته به این منطقه و شهادت شماری از مبارزان فلسطینی بیش از 200 موشک به شهرک های یهودی نشین غلاف غزه در جنوب سرزمین های اشغالی شلیک کرد.

روزنامه «تایمز اوف اسرائیل» رژیم صهیونیستی در وبسایت خود نوشت که بیش از 7 نفر در اثر اصابت راکت از نوار غزه به شهرک یهودی نشین«سیدروت» زخمی شدند.

در واکنش به موشک باران شهرک های یهودی نشین، ارتش رژیم صهیونیستی نوار غزه را بمباران کرد.

این تجاوز هوایی به نوار غزه منجر به شهادت سه فلسطینی و اصابت شماری دیگر شد.

گردان های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که حملات موشکی به سمت شهرک های یهودی نشین غلاف غزه در واکنش به جنایت شب گذشته رژیم صهیونیستی صورت گرفته است و گنبد آهنین تلاش می کند با آنها رویارویی کند.

رسانه های اسرائیلی نیز اعلام کردند که یک راکت فلسطینی ها که از نوار غزه شلیک شد یک اتوبوس را در سرزمین های اشغالی منهدم کرد که در اثر آن دست کم  19 نفر زخمی شدند.

8f6fdaae-17e6-4528-bdae-e6ad53cc5457

شبکه های تلویزیونی نیز تصاویری از این اتوبوس را پخش کردند که در حال آتش گرفتن است و دود از آن به آسمان رفته است.

اتاق عملیات مشترک مقاومت نیز اعلام کرد که یک اتوبوس را به شکل مستقیم هدف قرار داد و کسانی که داخل آن بودند به هلاکت رسیده یا زخمی شدند.

اتاق عملیات مشترک تأکید کرد که این اتوبوس حامل شماری از نظامیان صهیونیستی بود و در شرق «جبالیا» با یک موشک «کورنیت» هدف قرار گرف.

رسانه های اسرائیلی نیز به حمله مقاومت فلسطین به اتوبوس حامل نظامیان اسرائیلی اذعان کردند.

این رسانه ها تأکید کردند که اتوبوس حامل 50 نظامی بود که تعداد زیادی از آنها پیش از هدف قرار گرفتن آن پیاده شده بودند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اذعان کردند که در این حمله شماری زخمی شدند و حال یکی از زخمی ها وخیم گزارش شده است.

خبرنگار المیادین نیز گفت که قایق های جنگی اشغالگران دریای غزه را به روی ماهیگیران فلسطینی بستند.

در تحولی دیگر، وزارت خارجه لبنان اعلام کرد که از جامعه بین المللی می خواهد که برای توقف فوری بمباران و گلوله باران وحشیانه مناطق مسکونی در نوار غزه دست به اقدام بزند.

همچنین رسانه های رژیم اسرائیل اعلام کردند که بیش از 200 موشک طی 40 دقیقه از نوار غزه به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شد و مدعی شدند که ارتش اسرائیل نزدیک به 60 موشک را منهدم کرده است.

گردان های عزالدین قسام مسئولیت حملات موشکی به جنوب سرزمین های اشغالی را به عهده گرفته است.

همچنین توپخانه رژیم صهیونیستی چندین منطقه در نوار غزه را گلوله باران کرده است.

در همین حال، ارتش رژیم اشغالگر شمار بیشتری از موشک اندازهای گنبد آهنین را در غلاف غزه مستقر کرده است.

رژیم صهیونیستی همچنین شبکه ماهواره ای «الاقصی» را با سه موشک هدف قرار داد.

این شبکه توسط یک پهپاد هدف حمله قرار گرفت و به طور کامل منهدم شد.

کارکنان شبکه الاقصی از ساختمان آن تخلیه شدند.

رژیم صهیونیستی ساختمان این شبکه ماهواره ای را پیش از انتشار فیلم حمله مقاومت فلسطین به اتوبوس حامل نظامیان صهیونیستی هدف قرار داد و به طور کامل منهدم کرد.

«ابراهیم ظاهر» مدیر شبکه الاقصی گفت که« پخش این شبکه به زودی از سر گرفته می شود و خاری در گلوی اشغالگر باقی می مانیم.»

این در حالی است که وزارت بهداشت دولت وابسته به جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه بامداد امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بمباران شدید منطقه «خان یونس» در جنوب این نوار از سوی ارتش رژیم صهیونیستی همراه با عملیات ویژه نیروهای این رژیم در مجموع ۱۴ شهید و زخمی بر جای گذاشته است.

بنا بر آن چه در بیانیه وزارت بهداشت دولت حماس در نوار غزه آمده، «نورالدین محمد سلامه برکه» ۳۷ ساله به همراه شش جوان ۲۱ تا ۲۵ ساله فلسطینی شهدای تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به این نوار هستند.

در همین حال، منابع آگاه تاکید کردند که تمامی شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از نیروهای گردان های «عزالدین قسام»، شاخه نظامی جنبش حماس بودند.

این در حالی است که در جریان حادثه شب گذشته، نیروهای مقاومت فلسطینی به مقابله با گروهی از نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی پرداختند که در شرق خان یونس اقدام به تیراندازی کرده بودند و به دنبال آن نیز هواپیماهای جنگی این رژیم برای پشتیبانی از نیروهای خودی وارد عمل شدند.

بنا به گفته منابع محلی، درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطینی و نیروی ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان یونس هنگام تلاش آن برای عقب نشینی به سرزمین های اشغالی سال ۱۹۴۸ میلادی روی داده و به دنبال آن نیز منطقه محل وقوع درگیری، شاهد استقرار شمار زیادی از نیروهای مقاومت و سرویس های امنیتی فلسطینی بوده است.

در حالی که «ایاد البزم»، سخنگوی وزارت کشور دولت حماس از شهادت و زخمی شدن شماری از نیروهای مقاومت در نتیجه بروز یک رویداد امنیتی در شرق خان یونس و آماده باش سرویس های امنیتی و پلیس برای پیگیری این حادثه خبر داد، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که در جریان یک عملیات امنیتی نیروهای ارتش این رژیم در نوار غزه، تیراندازی و تبادل آتش روی داده است.

به دنبال وقوع این حادثه نیز ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان شهرک های صهیونیست نشین حومه نوار غزه دستور داد که در نزدیکی پناهگاه های زیر زمینی باقی بمانند و منابع محلی نیز از شنیده شدن صدای آژیرهای هشدار در شهرک های مذکور خبر دادند که در نتیجه آن، ساکنان مجبور می شوند از ترس شلیک موشک های مقاومت از این نوار، به پناهگاه بروند.

«آویخای ادرعی»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز بامداد امروز (دوشنبه) اذعان کرد که در نتیجه درگیری با نیروهای مقاومت فلسطینی در جریان عملیات یک یگان ویژه ارتش این رژیم در داخل نوار غزه، یک افسر صهیونیست به هلاکت رسید و یک افسر دیگر نیز زخمی شد.

ادرعی در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر در این باره تاکید کرد که تبادل آتش در جریان عملیات نیروهای یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در غزه که به پایان رسیده، باعث هلاکت و جراحت متوسط دو افسر مذکور شده و خانواده های آنها نیز از این مسئله مطلع شدند.

در پی تحولات نوار غزه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفر خود به پاریس را نیمه کاره گذاشت و به سرزمین های اشغالی بازگشت.

 

حجم ویدیو: 7.21M | مدت زمان ویدیو: 00:01:28
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.