چهار وزیر انگلیسی که حامی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا هستند، در آستانه خروج از کابینه ترزا می قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رویترز در گزارشی به نقل از ساندی تایمز گزارش داد چهار وزیر کابینه انگلیس که حامی باقی ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا هستند، در آستانه ترک دولت «ترزا می» بر سر برگزیت(خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) قرار دارند.

اختلافات بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث شده که چهار وزیر کابینه می، نخست‌ وزیر این کشور در آستانه کناره‌ گیری از سمت خود قرار گیرند.

پیش از این «جو جانسون»، وزیر امور حمل و نقل انگلیس روز جمعه اعلام کرده بود به دلیل طرح پیشنهادی دولت این کشور برای برگزیت از کابینه جدا می‌ شود.

این در حالی است که اتحادیه اروپا طرح ترزا می در خصوص مکانیسم مستقل برای نظارت بر ساز و کار موقت گمرکی را نپذیرفته است.

اتحادیه اروپا با این کار خود بار دیگر ترزا می را در دردسر انداخته است. وزرای کابینه انگلیس یک «طرح ب» برای برگزیت بدون توافق طراحی کرده‌ اند تا در صورتی که پارلمان طرح پیشنهادی ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا را نپذیرفت، ارائه شود.

نخست وزیر انگلیس تلاش دارد جزئیات نهایی جدایی را ارائه کند اما مذاکرات بر سر مرز ایرلند به بن بست خورده است.

یک وزیر ارشد کابینه ساندی تایمز گفت: «وقت آن است که ترزا می رو در روی برکسل بایستد و بگوید یا مصالحه کنید با ما بدون هیچ توافقی اتحادیه اروپا را ترک می کنیم.»

طرح ترزا می برای یک مکانیسم مستقل به منظور حل مشکل گمرکی به عنوان بهترین راه برای رفع بن بست  مذاکرات بر سر مرز ایرلند مورد توافق قرار گرفته بود. اما مخالفت بروکسل باعث خواهد شد تا این مشکل فقط توسط دادگاه عدالت اتحادیه اروپا قابل حل شدن باشد.

هدف از طرح ترزا می متحد کردن کابینه جنگ برگزیت وی در طول دیدارش با وزرا بود اما این تاخیر در کسب رضایت اتحادیه اروپا، احتمال کسب توافق در جلسه این ماه را هم در هاله ای از ابهام فرو برده است.

منابع کابینه ترزا می گفته اند شکست در این اقدامات، انگلیس را در خصوص طی مسیر اجرایی پیچیده ای که خروج انگلیس را در ماه مارس آینده از اتحادیه اروپا تضمین می کند، دچار دردسر خواهد کرد.

یکی از سخنگویان داونینگ استریت به ساندی تایمز گفته است مذاکرات به بن بست خورده است.

او گفت: «نخست وزیر همواره گفته است مذاکرات هر چه به مراحل پایانی نزدیک تر شود، دشوارتر و دشوارتر خواهد شد. او این هفته به همقطاران خود گفته بود باید هر چه سریع تر به توافق خروج دست یابیم اما ما این کار را به هر قیمتی انجام نخواهیم داد.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.