ترامپ درست بعد از این‌ که هواپیمایش در فرانسه بر زمین نشست، رئیس جمهور این کشور را هدف حمله لفطی قرار داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا که به فرانسه سفر کرده است، درست بعد از این‌ که هواپیمایش در این کشور بر زمین نشست، در پیامی در صفحه توییتری خود به «امانوئل ماکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه تاخت و ایده او برای تشکیل ارتش واحد اروپایی، «بسیار توهین‌ آمیز» خواند.

در توییت ترامپ در این خصوص آمده است: «رئیس‌ جمهور ماکرون فرانسه به تازگی گفته که اروپا باید ارتش خودش را بسازد تا از خودش جلوی آمریکا، چین و روسیه حفاظت کند. خیلی توهین‌ آمیز است، اما شاید اروپا بهتر باشد اول سهم عادلانه‌ اش را در ناتو که آمریکا خیلی زیاد به آن یارانه داده، بپردازد!»

 

Untitled

 

واکنش ترامپ به صحبت های اخیر ماکرون است که گفته بود «در برابر روسیه که با ما هم مرز است و نشان داده که می‌ تواند یک تهدید باشد، باید اروپایی داشته باشیم که به تنهایی و بدون وابستگی به آمریکا قادر به دفاع از خود است.»

امانوئل ماکرون در روزهای گذشته با توجه به برنامه‌ ریزی‌ های آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌ های هسته‌ ای میان‌ برد، پیشنهاد تشکیل یک ارتش متحد اروپایی را مطرح کرده است.

او سه روز پیش به روزنامه آمریکایی وال‌ استریت‌ ژورنال گفته بود: «هنگامی که رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد که از معاهده مهم خلع سلاح که پس از بحران موشکی دهه 1980 منعقد شد، خارج می شود، قربانی اصلی کیست؟ اروپا و امنیت آن.»

در این گفت‌ و گو ماکرون آمریکا را هم در گروه کشورهایی گذاشت که فرانسه باید از خودش در مقابل آنها حفاظت کند.

توییت امروز ترامپ ادامه حملات وی به ناتو است. دونالد ترامپ بارها از هم‌ پیمانانش در ناتو شکایت کرده است که بار مالی این جبهه نظامی را روی دوش آمریکا انداخته‌ اند.

ترامپ برای مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به فرانسه سفر کرده است. 

او امروز دیدار دوجانبه‌ ای هم با ماکرون خواهد داشت.

ملاقات قبلی رهبران این دو کشور ماه آوریل در واشنگتن بود و بر سیاست ترامپ در قبال توافق هسته‌ ای با ایران متمرکز بود. 

برخی گمانه زنی کرده اند با توجه به شرایط سیاست داخلی فرانسه و همچنین نتیجه دیدار قبلی این دو، ماکرون در دیدار با ترامپ لحن سرسخت‌ تری بگیرد.

در این سفر ترامپ با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی‌ اش هم روبرو می‌ شود. با وجود گمانه‌ زنی‌ های قبلی درباره احتمالا دیدار دوجانبه این‌ دو، به نظر می‌ رسد چنین دیداری فعلا به اواخر ماه نوامبر و در حاشیه نشست بین‌ المللی در بوئنوس‌ آیرس آرژانتین موکول شود.

ترامپ در حال فاصله گرفتن از متحدان قبلی آمریکا است.

یک منبع به سی ان ان گفته است رابطه میان ماکرون و ترامپ بسیار وحشتناک شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.