عربستان هنوز از اتهام قتل «جمال خاشقچی» تبرئه نشده است که منابع مخالف این کشور از کشته شدن یک روزنامه نگار دیگر در زیر شکنجه مقام های امنیتی سعودی خبر دادند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، میدل ایست مانیتور در مطلبی نوشت: هنوز پرونده قتل خاشقجی بسته نشده، برخی منابع حقوق بشری خبر داده اند که «ترکی بن عبدالعزیز الجاسر» روزنامه نگار و نویسنده سعودی زیر شکنجه در زندان های آل سعودجان باخته است.

این صفحه تاکید کرد: مقام های سعودی مدعی هستند که وی مدیریت صفحه توییتری موسوم به «کشکول» را برعهده داشته که گزارش های مربوط به نقض قوانین حقوق بشری حکومت عربستان را منتشر می کرده است.

به گفته منابع حقوق بشری، مقام های سعودی توانستند از طریق ابزار جاسوسی که در دفتر توییتر در دبی کار گذاشته بودند، وی را شناسایی کنند و سرانجام وی در ماه می گذشته دستگیر شده بود.

قتل الجاسر در حالی صورت گرفت که هنوز واکنش های جامعه بین الملل به قتل فجیع «جمال خاشقجی» روزنامه ‌نگار و نویسنده مشهور مخالف حکومت عربستان در کنسولگری این کشور در ترکیه ادامه دارد.

خاشقجی روز 2 اکتبر در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید.

معاون رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که مقامات این کشور بر روی فرضیه از بین بردن جسد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی با «اسید» تحقیق می‌کنند.

به گفته روزنامه صباح ترکیه عربستان سعودی بعد از ناپدید شدن جمال خاشقجی ماموران خود را برای «محو آثار جرم» به ترکیه فرستاده بود. برخی از مقامات ترکیه معتقدند که ماموران سعودی جسد خاشقجی را با اسید از بین برده‌ اند.

به نوشته این روزنامه به نقل از منابع مطلع خود، 11 تن شامل یک شیمیدان و یک متخصص سم‌ شناسی 9 روز بعد از ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه‌ نگار سعودی به ترکیه وارد شده‌ اند.

به نوشته روزنامه صباح، از میان آنان دو تن شیمیدان و سم‌ شناس در طول یک هفته اقامتشان در ترکیه «به طور مرتب» به ساختمان کنسولگری عربستان رفت و آمد داشته‌ اند تا تمام آثار جرم را در آن‌ جا و همین‌طور در ساختمان محل اقامت کنسول در مجاورت کنسولگری «محو» کند.

از سوی دیگر «فواد اوکتای» معاون اول رئیس‌ جمهور ترکیه با اشاره به وجود گزارش‌ هایی مبنی بر «حل جسد خاشقجی در اسید» گفته است تمام این ادعاها باید به طور جدی مورد تحقیق قرار گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.