این سناتور دموکرات در سخنرانی سه شنبه شب خود بر نقش زنان در «مقاومت در برابر ترامپ» تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از یورونیوز، «الیزابت وارن» سناتور ایالت «ماساچوست» همان طور که پیش بینی می شد توانست بار دیگر به از این ایالت به سنای آمریکا راه پیدا کند. از الیزابت وارن به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نام برده می شود.

این سناتور دموکرات در سخنرانی سه شنبه شب خود بر نقش زنان در «مقاومت در برابر ترامپ» تاکید کرد.

نتایج اولیه انتخابات میان دوره ای آمریکا از پیشتازی نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات مجلس نمایندگان حکایت دارد. این در حالی است جمهوریخواهان موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شده اند.

شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا کرد که دموکرات ها اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا از آن خود کردند.

بر اساس تخمین های ان بی سی دموکرات ها 229 کرسی از کرسی های مجلس نمایندگان و جمهوری خواه ها نیز 206 کرسی را از آن خود می کنند.

رئیس اقلیت دموکرات ها در کنگره گفت که دموکرات ها امیدوارند حق قانونی خود برای بررسی تصمیم های رئیس جمهور را بازپس گیرند.

رسانه های آمریکایی اعلام کردند که جمهوری خواه ها نیز اکثریت را در مجلس سنا حفظ کردند.

شماری از نامزدهای حزب دموکرات در ایالت های «ویرجینیا، مین، پنسیلوانیا، تگزاس، مینسوتا» موفق شده اند نمایندگان کنونی جمهوریخواه در مجلس نمایندگان را شکست دهند.

در مقابل جمهوریخواهان با پیروزی در انتخابات مجلس سنا در ایالت های «تنسی و تگزاس» موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شدند.

انتخابات میان دوره ای امسال برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و قدرت سیاسی او در دو سال باقی مانده از دوران ریاست جمهوری اش اهمیت زیادی دارد.

رای دهندگان آمریکایی روز سه شنبه برای انتخاب ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان، یک سوم اعضای مجلس سنا و شماری از فرمانداران ایالت های مختلف به پای صندوق های رای رفتند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.