«شاریس دیویدز» به عنوان اولین کاندیدای ساکنان اصلی آمریکا در انتخابات میان دوره ای کنگره پیروز شد و موفق به ورود به کنگره شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، «شاریس دیویدز» به عنوان اولین کاندیدای ساکنان اصلی آمریکا در انتخابات میان دوره ای کنگره پیروز شد و موفق به ورود به کنگره شد.

این در حالی است که نتایج اولیه انتخابات میان دوره ای آمریکا از پیشتازی نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات مجلس نمایندگان حکایت دارد. این در حالی است جمهوریخواهان موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شده اند.

شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا کرد که دموکرات ها اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا از آن خود کردند.

رسانه های آمریکایی اعلام کردند که جمهوری خواه ها نیز اکثریت را در مجلس سنا حفظ کردند.

شماری از نامزدهای حزب دموکرات در ایالت های «ویرجینیا، مین، پنسیلوانیا، تگزاس، مینسوتا» موفق شده اند نمایندگان کنونی جمهوریخواه در مجلس نمایندگان را شکست دهند.

در مقابل جمهوریخواهان با پیروزی در انتخابات مجلس سنا در ایالت های «تنسی و تگزاس» موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شدند.

انتخابات میان دوره ای امسال برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و قدرت سیاسی او در دو سال باقی مانده از دوران ریاست جمهوری اش اهمیت زیادی دارد.

رای دهندگان آمریکایی روز سه شنبه برای انتخاب ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان، یک سوم اعضای مجلس سنا و شماری از فرمانداران ایالت های مختلف به پای صندوق های رای رفتند.

«تد کروز» سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس موفق شد نامزد حزب دموکرات را شکست دهد. تد کروز در سال ۲۰۱۶ رقیب دونالد ترامپ برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری بود.

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت و رقیب «هیلاری کلینتون» در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ موفق شد برای یک دوره شش ساله دیگر به عضویت در مجلس سنا انتخاب شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.