انتخابات میان دوره ای آمریکا در ایالت های شرقی این کشور آغاز شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد انتخابات میان دوره ای آمریکا در ایالت های شرقی آغاز شد.

ایالت هایی چون «مین»، «نیوهمپشایر»، «نیوجرسی»، «نیویورک» و «ویرجینیا» مراکز رای گیری خود را به روی شهروندان این کشور باز کردند.

این انتخابات آزمون مهمی برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا محسوب می شود.

انتخابات‌ میان‌ دوره‌ ای در میانه یک دوره چهار ساله ریاست‌ جمهوری برگزار می‌ شود؛ با این حال تمامی کرسی‌ های مجلس نمایندگان و 33 کرسی از 100 کرسی مجلس سنا (به‌ طور کلی 33 کرسی اصلی و 2 کرسی ویژه) به رای گذاشته می‌ شود. 

نتیجه این انتخابات یا پیروزی یک حزب در هر دو مجلس یا پیروزی هر یک در یکی از مجالس کنگره است؛ به این معنی که یا هم‌ حزبی‌ های ترامپ قدرت را در کنگره حفظ خواهند کرد - چراکه در حال حاضر اکثریت در دست آنها است - یا این‌که حزب دموکرات موفق می‌ شود در یک یا هر دو مجلس اکثریت را به‌دست آورد.

البته به‌ طور معمول نتیجه انتخابات در شماری از ایالت‌ های موسوم به آبی (دموکرات) یا قرمز (جمهوری‌ خواه) مشخص است و شهروندان معمولا نمایندگان یکی از احزاب را به کنگره یا کاخ سفید می‌ فرستند. در نتیجه در بسیاری از موارد، ایالت‌ هایی که رویکرد سیاسی در آنها چندان به سوی یک حزب مشخص نیست، نتیجه نهایی رای‌ گیری را مشخص می‌ کنند.

در حال حاضر جمهوری‌ خواهان 23 کرسی بیشتر از دموکرات‌ ها در مجلس نمایندگان و 1 کرسی بیشتر در سنا دارند. این احتمال مطرح شده که دموکرات‌ ها بخت پیروزی در مجلس نمایندگان را داشته باشند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.