«مرکل کوچک» یکی از چهره‌ های جدیدی است که در مرکز قدرت آلمان مطرح شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به دنبال ریزش قابل‌ توجه آرای حزب دموکرات مسیحی آلمان به رهبری «آنگلا مرکل»، او در خبری که همگی را در بهت و حیرت فرو برد، اعلام کرد که در کنگره آتی این حزب دیگر کاندیدای ریاست حزب نخواهد شد. این کنگره در ماه دسامبر سال جاری برگزار می‌ شود.

«آنه‌ گرت کرامپ-کارن‌ باوئر» که وی هم از حزب دموکرات مسیحی است، یکی از افرادی است که به نظر می رسد مرکل تمایل دارد وی جانشین اش شود. پیشتر کرامپ کارن باوئر با صفت «مرکل کوچک» خطاب شده بود.

 

2

 

مرکل 63  ساله که رئیس دولت نیز به‌ حساب می‌ آید، دوشنبه گذشته نام چند نفر از هم حزبی‌ های خود که جوان نیز به‌ حساب می‌ آیند به‌ عنوان وزرای احتمالی‌ اش مطرح کرد. در میان این افراد نام «ینس اسپان» کسی که منتقد اصلی وی در موضوع مهاجرت در درون حزب است، دیده می‌شود. همچنین وی از «جولیا کروخنر» که 45 ساله است، نام برد. هر دوی اینها با شانسی کمتر از کارن باوئر، نام‌ شان به‌ عنوان صدراعظم‌ های احتمالی آینده آلمان مطرح شده است. با این حال این آنه‌ گرت کرامپ-کارن‌ باوئر است که نامش بیش از همه برای صدراعظمی آلمان در این حزب و در این کشور شنیده می‌ شود.

 

4

 

این سیاستمدار آلمانی 8 سال از مرکل جوانتر است و در سال 2011 رئیس ایالت زارلند شد و تا سال جاری هم در این سمت فعالیت داشت. به نظر می رسد، ناتوانی مرکل در انتصاب این فرد به عنوان جانشین خود، شکست دیگری برای صدراعظم آلمان تلقی شود.

«مرکل کوچک» کیست؟

«آنه‌ گرت کرامپ-کارن‌ باوئر» متولد 9 اوت 1962 در یک خانواده کاتولیک است. پدر او مدیر مدرسه بود.

 

9

 

او در ابتدا می خواست ماما یا معلم مدرسه شود. اما در سال 1984 او شروع به خواندن علوم سیاسی و حقوق در دانشگاه تریر و زاربروکن کرد و در سال 1990 مدرک خود را در رشته علوم سیاسی گرفت. از سال 1991 تا 1998 او به عنوان مسئول سیاسی حزب دموکرات مسیحی زارلند خدمت کرد و در سال 1990 او به «پیتر مولر» در مورد قابلیت هایش به عنوان رئیس گروه پارلمانی حزب دموکرات مسیحی در زارلند مشاوره داد.

فعالیت سیاسی

در سال 1998، کرامپ-کارن‌ باوئر به مدت هفت ماه جایگزین یک عضو دیگر در بوندستاگ (مجلس سفلی در پارلمان ملی) شد و سپس در انتخابات همان سال این کرسی را از دست داد.

 

17

 

بین سال های 2000 و 2004، کرامپ-کارن‌ باوئر به عنوان وزیر ایالتی در امور داخلی در دوره پیتر مولر کار کرد؛ او اولین زن بود که این پست را در آلمان داشت.

 

7

 

در مذاکرات به منظور تشکیل یک دولت ائتلافی پس از انتخابات فدرال سال 2009، کرامپ-کارن‌ باوئر بخشی از هیئت دولت ائتلافی در کارگروه سیاست های آموزشی و تحقیقاتی به رهبری «آنت شوان» و «آندریاس پینکورت» بود.

رئیس دولت منطقه ای ایالت زارلند، 2011 تا 2018

در ژانویه 2011، کرامپ-کارن‌ باوئر به عنوان جانشین مولر، که قاضی دادگاه فدرال قانون اساسی آلمان شد، معرفی شد.

در ژانویه 2012، کرامپ-کارن‌ باوئر به ائتلافی که شامل حزب دموکراتیک آزاد بود، پایان داد و این حزب را به «انحلال خود» متهم کرد. او گفت که ائتلاف سه جانبه اش - از جمله سبزها، حزب دموکراتیک آزاد و همچنین حزب خودش دموکرات مسیحی- «اعتماد، ثبات و توانایی برای عمل» با لیبرال ها را از دست داده است. تحت رهبری کرامپ-کارن‌ باوئر، حزب دموکرات مسیحی در انتخابات ایالتی پیروز شد؛ انتخاباتی که نخستین آزمون برای «سیاست مقابله با بحران» آنگلا مرکل از زمان آغاز بحران بدهی اروپا محسوب می شد. در عین حال، حزب دموکراتیک آزاد پس از کسب تنها 12 درصد آرا از پارلمان محلی حذف شد.

 

8

 

در سطح ملی کرامپ-کارن‌ باوئر همچنین به عنوان عضو کمیساریای جمهوری فدرال آلمان برای امور فرهنگی تحت معاهده همکاری بین فرانسه و آلمان در سال های 2011 تا 2014 خدمت کرده است. او همچنان عضو گروه دوستی آلمان و فرانسه که توسط مجلس نمایندگان پارلمان های فرانسه و آلمان تعیین می شود، است. به عنوان یکی از نمایندگان دولت در مجلس نمایندگان، او در کمیته امور فرهنگی؛ کمیته امور خارجه؛ و در کمیته دفاع فعالیت می کند.

کرامپ-کارن‌ باوئر نماینده حزب دموکرات مسیحی در کنوانسیون فدرال برای انتخاب رئیس جمهور آلمان در سال های 2012 و 2017 بود. در مذاکرات برای تشکیل آنچه پس از انتخابات فدرال 2013  «ائتلاف بزرگ» نامیده می شد، او بخشی از تیم رهبری نمایندگی سوسیال دموکرات - دموکرات مسیحی برای مدت کوتاهی پس از استقرار آن بود.

 

10

 

تحت رهبری کرامپ-کارن‌ باوئر، حزب دموکرات مسیحی برنده 40.7 درصد از آرا در انتخابات ایالتی سال 2017 شد که در مقایسه با 35.2 درصد آرای سال 2012 افزایش داشت. در سطح ملی، در مذاکرات برای تشکیل چهارمین دولت ائتلافی تحت رهبری مرکل، او کار گروه سیاست های آموزشی را به همراه «استفان مولر»، «مانوئلا شویسگ» و «هوبرتس هیل» رهبری کرد.

دبیر کل حزب دموکرات مسیحی، 2018 تا کنون

در ماه فوریه سال 2018، آنگلا مرکل، کرامپ-کارن‌ باوئر را به عنوان دبیر کل جدید حزب دموکرات مسیحی معرفی کرد. او این حزب را مدیریت، و بر کمیته های انتخاباتی نظارت می کند. در تاریخ 26 فوریه 2018، کرامپ-کارن باوئر به عنوان دبیر کل در کنفرانس حزبش انتخاب شد و 98.87 درصد از آرا را به خود اختصاص داد.

 

1

پست های سیاسی

کرامپ-کارن‌ باوئر به عنوان یک جدایی خواه ایدئولوژیک در حزبش در نظر گرفته می شود.

هنگامی که «الاف شولز» شهردار هامبورگ در سال 2012 پیشنهاد تعیین سهمیه برای زنان برای هیئت نظارت را به مجلس داد، کرامپ-کارن‌ باوئر به دولت های دولتی تحت کنترل سوسیال دموکرات ها پیوست، و به پیش نویس قانون رای داد.

در میانه مبارزات انتخاباتی حزبش برای انتخابات فدرال سال 2013، کرامپ-کارن‌ باوئر پیشنهاد داد که آلمان به نرخ بالای مالیات بر درآمد بیش از 53 درصد بازگردد و مشاجره شدیدی در حزب اش به راه انداخت. به نظر وی، «گرهارد شرودر» سلف مرکل، در سال 1995 با کاهش این نرخ از 53 درصد به 42 درصد اشتباه کرده بود. در ماه مه سال 2014، او در میان اعضای برجسته حزب دموکرات مسیحی بود که خواستار کاهش هزینه ها برای جبران خسارت مالی شد.

 

 

11

 

دیگر پست ها

رئیس انجمن آموزش بزرگسالان آلمان (از سال 2015)

عضو کمیته مرکزی کاتولیک های آلمان

عضو بنیاد کُنراد آدناور

عضو جامعه ماکس پلانک

عضو موسسه ماکس پلانک برای دانش آموختگان

یکی از اعضای هیئت امنای بنیاد Talat Alaiyan

عضو هیئت مدیره، بنیاد ورزش های مدرسه آلمان، رئیس سابق هیئت امنای بنیاد میراث فرهنگی زارلند

زندگی شخصی

کرامپ-کارن باوئر متاهل است. همسر او «هلموت» مهندس معدن است. او دارای سه فرزند است و نان‌ آور اصلی خانه به‌ حساب می‌ آید. همسر او از زمانی که کارن باوئر وارد کار شد، از شغل خود دست کشید تا فرزندانشان را بزرگ کند.

 

14

 

برعکس مرکل که در برخی زمینه‌ ها دارای دیدگاه‌ های ملایم است، کارن باوئر یک کاتولیک سفت و سخت به‌ حساب می‌ آید. او مخالف ازدواج دگرباش‌ ها به حساب می‌ آید.

کرامپ-کارن باوئر همه عمرش را در شهر «پوتلینگن» زندگی کرده است.

او عاشق کتاب خواندن است و به زبان فرانسوی صحبت می کند و در حال تقویت آن است.

 

3

 

یکی از وظایف کرامپ-کارن باوئر بازگرداندن آرامش و یکپارچگی به حزب محافظه‌ کاران است؛ جایی که این حزب در عمل به دو دسته تقسیم شده است. او در این راستا قصد دارد به سیاست‌ های مرکزی این حزب حرکت کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.