نظرسنجی ها در آستانه انتخابات روز سه شنبه خیلی به نفع دونالد ترامپ و همقطارانش - جمهوری خواهان - نیستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه یو اس ای تودی آمریکا گزارش داد: داده های نظرسنجی های نهایی در آستانه انتخابات 2018 دو روز قبل از رای گیری در یکی از ناسازگارترین، پیچیده ترین و حساس ترین دوره ها در تاریخ اخیر ارائه شده است.

به طور کلی اعداد و ارقام کنونی، نتایج مشابهی را در مقایسه با نتایج نظرسنجی های ماه ها اخیر نشان داده است: به رغم اقتصاد قوی با توجه به سلطه جمهوری خواهان بر کنگره و کاخ سفید، دموکرات ها در نظرسنجی های عمومی پیشتاز هستند. اما پیشتازی دموکرات ها در یک رقابت عمومی در چند ماه پیش تقویت شده است.

نظرسنجی مشترک شبکه ABC و روزنامه واشنگتن پست که روز یکشنبه منتشر شد، نشان می دهد که 52 درصد از شرکت کنندگان نماینده دموکرات را بر یک نماینده جمهوری خواه ترجیح می دهند؛ در حالی که 44 درصد جمهوری خواهان را انتخاب خواهند کرد.

نظرسنجی مشترک شبکه NBC و روزنامه وال استریت ژورنال هم نتایج مشابهی را ارائه کرد: 50 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند تمایل دارند که کنگره تحت کنترل دموکرات ها باشد؛ در حالی که 43 درصد طرفدار کنگره تحت کنترل جمهوری خواهان بودند. در میان تمامی شرکت کنندگانی که نامشان ثبت شده بود، نتایج 6 امتیاز به نفع دموکرات ها بود.

همچون همیشه، نتیجه انتخابات به میزان مشارکت در انتخابات بستگی دارد و هر دو نظرسنجی، نشان داد که رای دهندگان تمایل و اشتیاق زیادی به حضور در این انتخابات دارند.

80 درصد در نظرسنجی ABC و واشنگتن پست گفته اند که آنها «مطمئنا رای خواهند داد» یا پیش از این رای داده اند که این رقم از 65 درصد مربوط به انتخابات میان دوره ای سال 2014 بیشتر است. در میان رشرکت کننده ثبت شده در نظرسنجی NBC و وال استریت ژورنال هم 70 درصد برای حضور در این انتخابات ابراز تمایل کردند که از رقم 61 درصدی مربوط به انتخابات های میان دوره ای سه دوره پیش بیشتر است.

«بیل مکینتورف» عضو شورای جمهوری خواهان به شبکه NBC گفت: «رقابت بسیار تنگاتنگ است. اوضاع رقابتی تر شده است. اما برای جمهوری خواهان، رقم بسیار پایین است.»

نظرسنجی ABC و واشنگتن پست نشان داد که حمایت از دموکرات ها در میان گروه های جمعیتی که روی رای آنها حساب می کنند، به شدت کاهش یافته است. در حالی که دو نظرسنجی اخیر نشان می داد که زنان با اختلاف 20 درصدی دموکرات ها را به جمهوری خواهان ترجیح می دهند، در این نظرسنجی آخر، این اختلاف به 14 درصد کاهش یافته است. 

حمایت مردان سفید پوست بدون تحصیلات دانشگاهی از جمهوری خواهان، از 27 درصد در ماه اکتبر به 39 درصد افزایش یافته است.

این داده ها نشان می دهد که رای دهندگان در مورد وضعیت کشور و اقتصاد، احساس می کنند نسبت به سال 2017 اوضاع بهتر است. در پایان سال گذشته تنها 29 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی NBC و وال استریت ژورنال گفتند که این کشور در مسیر درست حرکت می کند. این تعداد به 38 درصد افزایش یافته است..

نظرسنجی ABC و واشنگتن پست نشان داد که 65 درصد دید مثبتی به اقتصاد دارند که این رقم از 51 درصد قبل از تحلیف ترامپ شاهد افزایش بود. 

در نظرسنجی NBC و وال استریت ژورنال محبوبیت ترامپ 46 درصد بود و 52 درصد از او ناراضی بودند. این رقم در همین مدت زمان برای باراک اوباما رئیس جمهور سابق، 47 درصد تایید در برابر 47 درصد نارضایتی بود. 38 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کردند می خواهند برای نشان دادن نارضایتی شان از عملکرد ترامپ در این انتخابات شرکت کنند.

نظرسنجی ABC و  واشنگتن پست کاملا به نفع ترامپ نبود. تنها 40 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی عملکرد شغلی ترامپ را تایید کردند؛ در حالی که 53 درصد آن را تایید نکردند.

نظرسنجیABC و واشنگتن پست از 29 اکتبر تا 1 نوامبر با درصد خطای +/- 3 درصد انجام شد. نظرسنجی NBC و وال استریت ژورنال هم از 3-1 نوامبر با درصد خطا +/- 3.1 درصد برای رای دهندگان ثبت نام شده و +/- 3.53 درصد برای رای دهندگان احتمالی انجام شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.