هر چه به زمان برگزاری انتخابات آمریکا نزدیک تر می شویم شانس دموکرات ها برای پیروزی در انتخابات بیشتر به نظر می رسد و خود رئیس جمهور آمریکا هم به این موضوع اذعان داشته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه یو اس ای تودی گزارش داد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد که احتمال دارد دموکرات ها برنده انتخابات میان دوره ای کنگره باشند که قرار است سه شنبه 6 نوامبر (15 آبان) در سراسر این کشور برگزار شود.

دونالد ترامپ در جریان سخنرانی خود در ایالت «ویرجینیای غربی» در خصوص احتمال پیروزی دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای گفت: «ما در سنا خوب عمل کرده ایم اما این ممکن است اتفاق بیافتد و شما خود می دانید که چه کار کنید.»

رئیس جمهور آمریکا گفت: «پیروزی دموکرات ها در انتخابات به معنای افزایش جرم و بیکاری در کشور است.»

ترامپ در تجمعی که جهت حمایت از کاندیدای حزب جمهوری خواه در انتخابات میان دوره کنگره برگزار شده بود، تاکید کرد: «نرخ بیکاری طی 50 سال گذشته تاکنون به کمترین میزان خود رسیده است و ما توانسته ایم بیش از دو میلیون شغل فراهم کنیم. اما رسانه ها از ارزش موفقیت هایی که من رقم می زنم می کاهند و در تعداد شرکت کنندگان در همایش های مردمی که من در آنها صحبت می کنم ابراز تردید می کنند.»

وی ادامه داد: «پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره ای به معنای فرصت های شغلی بیشتر و جرائم کمتر است. اما انتخاب دموکرات ها به معنای بازشدن مرزها و افزایش میانگین جنایت و بیکاری است.»

ترامپ افزود: ما به کشورهایی که مهاجران از آنها و از طریق مکزیک به آمریکا می آیند کمک کرده ایم. نیروهای ما اجازه نخواهند داد مهاجران غیرقانونی از مرزهای جنوبی ما گذر کرده و وارد خاک آمریکا شوند. دموکرات ها اگر در انتخابات میان دوره ای کنگره پیروز شوند تمامی کارهایی را که ما به آن پرداخته ایم، خراب می کنند.

در آستانه انتخابات میان دوره ای، دموکرات ها تلاش می کنند با متهم کردن ترامپ به تحریک افراد نامتعادل به انجام اقدامات خشونت بار بهره سیاسی ببرند؛ و البته به نظر می رسد در این راه موفق بوده اند.

«باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا که به اذعان رسانه ها با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، لحن تند تری علیه ترامپ اتخاذ کرده در جریان سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت «کالیفرنیا» گفت: «آنها حتی نظامیان شجاع ما را برای به راه انداختن شیرین کاری سیاسی در مرزها از خانواده های خود دور می کنند. مردان و زنان ارتش ما شایسته بهتر از این هستند.»

نیمی از آمریکا بر این باور هستند که ترامپ به خشونت سیاسی تشویق می کند. بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده از سوی شبکه ای بی سی آمریکا و روزنامه واشنگتن پست، برای اولین بار ترامپ را در کانون مذاکرات قرار داد.

49 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی بر این عقیده اند که دونالد ترامپ خشونت سیاسی را تشویق می کند.

76 درصد از دموکرات های شرکت کننده در نظرسنجی می گویند که ترامپ تشویق به خشونت سیاسی می کند. این رقم در بین جمهوری خواهان 19 درصد و در بین مستقل ها 50 درصد است.

نظر دونالد ترامپ در رابطه با نتایج نظرسنجی نیز پرسیده شد. واکنش ترامپ به این نتایج، شدید بود. ترامپ خطاب به خبرنگار گفت: «شما با سوالتان سبب ایجاد خشونت می شوید.»

«سارا سندرز هاکبی» سخنگوی کاخ سفید نیز نتایج نظر سنجی را «وحشتناک» تلقی کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.