کره شمالی به آمریکا هشدار داد در صورتی که این کشور تحریم‌ های اقتصادی را رفع نکند، برنامه هسته‌ ای خود را از سر خواهد گرفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بلومبرگ گزارش داد کره شمالی حملات خود را به تحریم ها به رهبری آمریکا  علیه این کشور تشدید کرد و طی بیانیه ای هشدار داد در صورتی که آمریکا تحریم‌ های اقتصادی علیه پیونگ‌ یانگ را رفع نکند، برنامه هسته‌ ای خود را از سر خواهد گرفت.

«کوون جونگ گان» رئیس موسسه مطالعات آمریکایی در وزارت خارجه کره شمالی هشدار داد اگر تحریم‌ های اقتصادی آمریکا  علیه پیونگ‌ یانگ ادامه یابد، کره شمالی سیاست تقویت زرادخانه‌ های هسته‌ ای خود را احیا می‌ کند.

در بیانیه این موسسه فعال زیر نظر وزارت خارجه کره شمالی آمده است: «اگر واشنگتن موضع خصمانه خود را تغییر ندهد، این کشور سیاست «پیونگجین» (توسعه دوگانه) را برای توسعه همزمان برنامه هسته‌ ای و توسعه اقتصادی اش احیا خواهد کرد. بنابراین بهتر است آمریکا «اقدام خودویرانگر» تحریم‌ ها و فشارها بر کره شمالی را متوقف کند.»

در بیانیه مذکور آمده است: «تحریم های آمریکا کره جنوبی را از همکاری با کره شمالی در خصوص اجرای پروژه ها باز می دارد.» اشاره این بیانیه به اظهارات اخیر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی است که گفته بود تحریم های «شرم آور» جلوی تقویت توسعه کشور را گرفته است.

این اظهارات یک هفته پیش از دیدار تعیین شده میان «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا و «کیم یونگ چول» مقام پیونگ یانگ برای بحث در خصوص جزئیات دیدار احتمالی دوم میان کیم و دونالد ترامپ بیان می شود.

 از ماه آوریل تاکنون این نخستین باری است که کره شمالی اعلام کرده ممکن است آزمایش‌ های تسلیحاتی و دیگر فعالیت‌ های توسعه‌ هسته ای خود را از سر بگیرد.

چند ساعت پس از انتشار این بیانیه، تصاویر ماهواره ای دیده شده توسط سایت «38 شمال» نشان داد کره شمالی در حال استخراج اورانیوم و فعالیت در یکی از بزرگ ترین تاسیسات غنی سازی اورانیوم این کشور است.

کره شمالی از سال گذشته با سران آمریکا و کره جنوبی وارد مذاکره شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.