وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) درخواست کاخ سفید در ماه گذشته برای اعزام نیروهایی از ارتش به مرزهای این کشور با مکزیک برای مقابله با کاروان مهاجران را رد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از سی ان ان، برخی مسئولان آمریکایی گفتند که وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) درخواست کاخ سفید در ماه گذشته برای اعزام نیروهایی از ارتش به مرزهای این کشور با مکزیک برای مقابله با کاروان مهاجران را رد کرده است.

برخی از مسئولان در وزارت دفاع آمریکا که نخواستند نام شان فاش شود گفتند که کاخ سفید درخواست نیروی احتیاطی کرده بود که مجاز به « کنترل موج مهاجران» در مناطق مرزی و حمایت از نیروهای گارد مرزی پیش از رسیدن هزاران مهاجر به مرزهای آمریکا باشند.

اما به گفته این مسئولان پنتاگون این درخواست رادر 26 اکتبر رد کرد زیرا وزارت دفاع آمریکا احساس کرده است که ماموریتی که بر عهده این وزارت گذاشته شده است خارج از چارچوب ماموریت کنونی نظامیان است.

در همین حال نه وزارت دفاع و نه کاخ سفید به شکل رسمی به این گزارش واکنش نشان ندادند.

کاروانی از مهاجران از کشورهای آمریکایی مرکزی به سمت مرزهای آمریکا در حرکت هستند و تلاش می کنند که از طریق مکزیک وارد آمریکا شوند.«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا این مهاجران را « گروهی از مردم خطرناک» توصیف کرد و تأکید کرد که وارد کشورش نمی شوند.

ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که نزدیک به 15 هزار نظامی ارتش را به منظور جلوگیری از ورود کاروان های مهاجران به آمریکا در مرزهای این کشور با مکزیک مستقر می کند.

ترامپ همچنین روز پنجشنبه هفته گذشته هشدار داد که ارتش آمریکا به مهاجران آمریکای مرکزی که در جریان تلاش خود برای ورود به ایالات متحده آمریکا به شکل غیرقانونی به نیروهای ارتش سنگ پرتاب کنند، شلیک خواهند کرد.

 ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در آخرین سخنرانی خود به مهاجران هشدار داد اگر از طریق راه‌های قانونی وارد خاک ایالات متحده نشوند آنان را «وادار به بازگشت» می‌کند.

گفته می‌شود این سخنرانی یکی از شدیداللحن ترین سخنرانی ها در نوع خود و بالاترین میزان هشدار از سوی رئیس جمهور این کشور در قبال مهاجران آمریکای جنوبی بوده است. این سخنان در واکنش به موج جدید مهاجران از مرزهای مکزیک به خاک آمریکا بوده است.

دونالد ترامپ در این باره گفت: «در همین لحظه، کاروان‌های بزرگ و سازمان یافته مهاجران به سمت مرزهای جنوبی ما در حرکتند. بعضی از مردم آن را تعرض و تجاوز (به خاک آمریکا) می دانند. مهاجران خشمگینانه از مرزهای مکزیک عبور می‌کنند. چیزی که شما دو روز پیش دیدید.»

وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت هیچ کشوری نباید اجازه دهد که مرزهایش «مورد هجوم» قرار گیرد. وی همچین هشدار داد که اگر این جریان ادامه یابد ممکن است مهاجران با ۱۵ هزار نفر از نظامیانی که به مرزها فرستاده خواهند شد درگیر شوند.

 ترامپ همچنین با حمله به دموکرات‌ها آنان را به ناتوانی در اتخاذ سیاست‌های مربوط به مهاجرت متهم کرد و مدعی شد که مهاجران غیرقانونی مسئول مشکلات مواد مخدر آمریکا هستند.

وی در ادامه افزود: «این یک مشکل فوق‌العاده ناشی از سرازیر شدن مواد مخدر است که جوانان ما را از بین می‌برد و تار و پود جامعه ما را از هم می‌پاشد. مشکل مواد مخدر هرگز به صورت آنجه امروزه با آن روبرو هستیم وجود نداشته است. و همانطور که گفتم بیشتر آن از مرزهای جنوبی می‌آید.»

این سخنرانی تنها چند روز پیش از انتخابات میان دوره ۶ نوامبر انجام شده است. در انتخابات میان دوره ایالات متحده که در فاصله میان دو انتخابات ریاست جمهوری صورت می‌گیرد مردم آمریکا یک سوم سناتورهای مجلس سنا و ۴۳۵ نماینده مجلس نمایندگان ایالات متحده را انتخاب می‌کنند. دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان در مجموع کنگره آمریکا را تشکیل می‌دهند.

مبارزه با ورود مهاجران غیرقانونی یکی از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ بود. وی در آن زمان وعده داده بود که با ساخت یک دیوار مانع از ورود مهاجران غیر قانونی از مرز مکزیک خواهد شد.

دونالد ترامپ چند روز پیش از برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره به چندین مساله از جمله مساله مهاجرت دامن زده است تا رای دهندگان را به سمت کاندیداهای جمهوریخواه بکشاند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.