بنا بر اعلام مقامات آمریکا هم اکنون ۸۰۰ سرباز از مسیر «تگزاس» به نزدیکی مکزیک رسیده‌اند و قرار است تعداد بیشتری نیز از مسیر «کالیفرنیا» و «آریزونا» رهسپار نقاط مرزی شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از یورونیوز، ایالات متحده آمریکا روز گذشته-دوشنبه- اعلام کرد که بیش از ۵ هزار سرباز را برای تقویت امنیت مرزها، از مسیر ایالات جنوبی به مرز مکزیک می‌فرستد.

قرار است این نیروها مانع از ورود هزاران مهاجری شوند که از خشونت، فقر و فساد در آمریکای مرکزی فرار کرده‌ و قصد دارند به ایالات متحده پناه بیاورند.

بنا بر اعلام مقامات آمریکا هم اکنون ۸۰۰ سرباز از مسیر «تگزاس» به نزدیکی مکزیک رسیده‌اند و قرار است تعداد بیشتری نیز از مسیر «کالیفرنیا» و «آریزونا» رهسپار نقاط مرزی شوند.

ارسال این تعداد سرباز به مرز مکزیک که با شمار نیروهای آمریکاییِ حاضر در عراق قابل مقایسه است، بیانگر موضع‌گیری سرسختانۀ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در قبال مسالۀ مهاجرت است.

 ترامپ که مبارزه با مهاجرت غیرقانونی از مهمترین وعده‌هایش در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی بود، در پیامی توییتری حرکت کاروان مهاجران را «حمله» توصیف کرد و در توئیتر نوشت: «بسیاری از اعضای باندهای جنایتکار و تعدادی از مردمان بسیار بد در کاروان مهاجرانی هستند که به سوی مرزهای جنوبی ما می‌آیند. لطفا برگردید، شما تا زمانی که از مسیر قانونی اقدام نکنید، اجازه ورود به ایالات متحده آمریکا را ندارید. این یک حمله به کشور ماست و نظامیان ما منتظرتان هستند.»

هم اکنون حدود ۲۱۰۰ نفر از نیروهای گارد ملی آمریکا در مرز مکزیک مستقر هستند که این تعداد نیز با دستور دونالد ترامپ در ماه آوریل به مرز فرستاده شده‌اند.

ژنرال «ترنس اوشاگنسی» فرمانده نیروی هوایی آمریکای شمالی با اشاره به تاکید دونالد ترامپ بر این که «امنیت مرزی امنیت ملی است» اعلام کرد که تا پایان این هفته ۵۲۰۰ سرباز در مرزهای جنوب غربی مستقر خواهند شد و به ۲۰۹۲ سربازی خواهند پیوست پیش از این در مرز مستقر شده بودند.

تصمیم به افزایش شمار نظامیان در نقاط مرزی در حالی گرفته شده که زمان چندانی تا انتخابات میان دوره‌ای کنگرۀ آمریکا (۶ نوامبر) باقی نمانده است و چنانچه در پی این انتخابات جمهوریخواهان برتری خود را در مجلس نمایندگان یا سنا از دست بدهند، آنگاه برای آقای ترامپ عملی کردن خواسته‌هایش بسیار سخت خواهد شد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.