در حملاتی گسترده ای که گروه تروریستی داعش به نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت واشنگتن طی روزهای اخیر انجام داد 68 تن از عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه کشته شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی داعش همه مناطقی که در پی پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه (ائتلاف گروه های کرد و عرب) مورد حمایت آمریکا در آخرین منطقه کوچک تحت اشغالش در استان «دیرالزور» در شرق سوریه از دست داده بود را بار دیگر به اشغال خود درآورد.

«رامی عبدالرحمن» مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه ، وابسته به مخحالفان سوری گفت که گروه تروریستی داعش طی ضد حمله های گسترده ای از روز جمعه تا بامداد امروز یکشنبه توانست همه مناطقی که در منطقه «هجین» از دست داده بود و به کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه در آمده بود را بار دیگر به اشغال خود در آورد.

نیروهای دموکراتیک سوریه پس از هفت هفته از آغاز عملیات نظامی با حمایت آمریکا توانسته بود این مناطق یاد شده را به کنترل خود در بیاورد.

یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه که نخواست نامش فاش شود تأکید کرد که نیروهای تقویتی به منطقه اعزام شده اند.

در حملاتی گسترده ای که گروه تروریستی داعش به نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت واشنگتن طی روزهای اخیر انجام داد 68 تن از عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه کشته شدند.

عناصر داعش این حملات خود را با انفجار عاملان انتحاری و درگیری شدید با نیروهای دموکراتیک سوریه آغاز کرد.

در این درگیری های همچنین 24 تروریست داعشی کشته شدند.

یکی از سخنگویان ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت که توفان شن این فرصت را به داعش داد تا ضد حمله بزند اما با صاف شدن هوا ائتلاف حمایت هوایی و آتشباری خود را برای کمک به شرکایش افزایش می دهد.

شهرک های «باغوز» و «السوسه» از مناطق مهمی بودند که داعش به آنها حمله کرد و توانست بار دیگر آنها را به اشغال خود در آورد.

ائتلاف بین المللی تخمین می زند که نزدیک به دو هزار عنصر داعش در آخرین منطقه تحت اشغالش در دیرالزور حضور داشته باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.