در حالی که آمریکا استقرار نیروهای ارتش را در مرزهای جنوبی خود با مکزیک را تصویب کرده است پناهجویان پیشنهاد مکزیک برای ثبت پناهجویی در مکزیک را رد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در حالی که آمریکا استقرار نیروهای ارتش را در مرزهای جنوبی خود با مکزیک را تصویب کرده است پناهجویان پیشنهاد مکزیک برای ثبت پناهجویی در مکزیک را رد کردند.

برخی مسئولان آمریکایی گفتند که «جیم ماتیس» وزیر دفاع آمریکا استقرار نیروهای آمریکایی به همراه تجهیزات نظامی را در مرزهای این کشور با مکزیک را تصویب کرد؛ امری که موضع «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مخالفت با مهاجرانی که به سمت آمریکا روی آورده اند را تقویت می کند.

این مسئولان که نخواستند نام شان فاش شود گفتند که در جریان تصویب ارسال نیرو به مرزهای آمریکا با مکزیک تعداد نیروها مشخص نشده است و این مساله بعدا مشخص می شود.

این مسئولان اشاره کردند که این به معنای «دستور برای استقرار نیرو نیست».

وزارت دفاع آمریکا درباره تعداد احتمالی نیروهای ارتش اظهارنظری نکرد ولی مسئولان آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفتند که تعداد نیروها 800 نیروست و روز سه شنبه در مرزها مستقر می شوند.

ارتش آمریکا نیز اعلام کرد که ماتیس به ارتش اجازه داد که فعالیت های گمرک و نیروهای گارد مرزی را تقویت کنند که از جمله کارهایی که ارتش از آنها حمایت می کند حمایت مهندسی برای کمک به ساخت دیوار و اسکان موقت است.

یکی از مسئولان آمریکایی نیز به خبرگزاری رویترز گفت که برخی از نیروهای آمریکایی برای کمک به رفت و آمد و کنترل موج جمعیت در بخش آمریکایی مرزها و چه بسا برای کمک به کنترل تظاهرکنندگان فراخوانده می شوند.

مسئولان آمریکایی تأکید کردند که نیروهای آمریکایی در هر گونه فعالیت برای اجرای قانون  مشارکت نمی کنند زیرا این مساله را به موجب قانون اساسی آمریکا ممنوع شده است.

 در همین حال، پناهجویانی که از کشورهای آمریکای مرکزی قصد رفتن به آمریکا را دارند، پیشنهاد دولت مکزیک برای ثبت پناهجویی خود در این کشور را رد کردند.

پناهجویانی که از کشورهای آمریکای مرکزی قصد رفتن به آمریکا را دارند، پیشنهاد دولت مکزیک برای ثبت پناهجویی خود در این کشور را رد کردند.

انریکه پنا نیتو، رئیس جمهور مکزیک به پناهجویانی که قصد عزیمت به آمریکا را دارند، پیشنهاد داده بود در ازای ثبت درخواست پناهجویی اجازه کار موقت، تحصیل و بیمه سلامت دریافت کنند.

پناهجویان کشورهای آمریکای مرکزی گفته اند که به راه خود به سوی آمریکا ادامه خواهند داد. آنها می‌گویند که دولت مکزیک 80 درصد درخواست های پناهجویی را رد می‌کند.

براساس آمار سازمان ملل، بیش از 7 هزار پناهجو اکثرا از کشورهای بحران زده آمریکای مرکزی با ورود به خاک مکزیک درصدد رسیدن به آمریکا هستند. نزدیک به 2 هزار و 300 تن از این گروه را کودکان تشکیل می‌دهند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از پلیس و ارتش مکزیک، در مرز دو کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

بنابر این گزارش، هزاران از تن از افرادی که بیشترشان اهل هندوراس هستند، بعد از راهپیمایی از ماناگوآ، پایتخت گواتمالا آخر هفته گذشته به شهر تاپاچولا در مرز مکزیک رسیدند. آنها به رغم هشدار دولت مکزیک به طرف مرز آمریکا حرکت کردند تا تهدید ترامپ به بستن مرز این کشور با مکزیک را به چالش بکشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.