اردوغان و ولیعهد عربستان سعودی اقدامات لازم برای کشف همه دلایل و عوامل حادثه قتل« جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، برخی منابع در دفتر ریاست جمهوری ترکیه گفتند که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی گفت و گو کرد.

این منابع گفتند که اردوغان و ولیعهد عربستان سعودی اقدامات لازم برای کشف همه دلایل و عوامل حادثه  قتل« جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این گفت و گوی تلفنی ولیعهد عربستان گفت که حادثه قتل خاشقجی بسیار دردناک، شنیع و غیرقابل توجیه است.

بن سلمان همچنین گفت که همکاری میان دولت های ترکیه و عربستان درباره حادثه خاشقجی عالی بوده است.

محمد بن سلمان همچنین گفت که تا زمانی که وی و ملک سلمان و اردوغان در قدرت هستند هیچ شکافی در روابط با ترکیه به وجود نخواهد آمد.

ولیعهد عربستان سعودی تأکید کرد که همه جنایتکاران در پرونده خاشقجی مجازات می شود و عدالت حاکم می شود.

بن سلمان همچنین تصریح کرد که قطر دارای اقتصادی قوی است و به رغم اختلاف ما با این کشور 5 سال دیگر بسیار متفاوت تر خواهد بود.

بر اساس اطلاعات بدست آمده از منابع ریاست جمهوری  ترکیه این گفتگو بر اساس درخواست ولیعهد عربستان صورت گرفته است.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی  و سردبیر سابق روزنامه «الوطن» و ستون‌نویس «واشنگتن‌پست» روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشد.

خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته بود وپیش از ناپدید شدنش قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود اوایل ماه جاری میلادی مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شد و دیگر خارج نشد.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج او از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرده که همزمان با ورود او به این محل 15 مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

در پی فشارهای بین المللی گسترده عربستان به قتل خاشقی در کنسولگری این کشور در استانبول اعتراف کرد. عربستان سعودی در بیانیه‌ای که بامداد روز شنبه هفته جاری منتشر کرد رسما کشته شدن جمال خاشقجی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول را تأیید کرد. دادستان کل عربستان سعودی در این بیانیه مدعی شد خاشقجی بعد از «درگیری» با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری  جان خود را از دست داد و 18 شهروند سعودی در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.