مکان: عربستان سعودی/ منابع: خبرگزاری فرانسه، عربی21

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، محافظ شخصی  شاهزاده« محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در زمان دیدار ملک«سلمان بن عبدالعزیز» و محمد بن سلمان با پسر «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مقتول عربستان سعوی در تصاویر در حالی دیده می شود که دست روی سلاح خود گذاشته و بند آن را به منظور استفاده آزاد کرده است.

432

همچنین لباس های «صلاح خاشقجی» در این دیدار به نظر بسیار بد و چروک دیده می شود و این دقیقا برخلاف عادت ها و سنت های ساکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس در زمان دیدار با مسئولان و شاهزاده هاست. برخی از فعالان این را این گونه تفسیر کرده اند که یا صلاح به زور مجبور به دیدار شده یا اینکه این کار را در اعتراض به قتل پدرش انجام داده است.

7BA6725C-5857-4E60-A382-461B6B88D890_w1023_r1_s

 

روز گذشته -سه شنبه- ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور، صلاح بن جمال فرزند و «سهل بن احمد» برادر جمال خاشقجی را به حضور پذیرفتند.

 

thumbs_b_c_26d58943ae71241c5b957c4e3ba91c4a

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سعودی(واس) پادشاه و ولیعهد عربستان در این دیدار که در کاخ «یمامه» در ریاض برگزار شد تسلیت خود را به خانواده خاشقجی ابراز کرده اند.

فرزند و برادر جمال خاشقجی نیز بابت تسلیت پادشاه و ولیعهد تشکر کرده اند.

ملک سلمان و محمد بن سلمان دو روز پیش نیز با صلاح به صورت تلفنی گفتگو و به وی تسلیت گفته بودند.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی  و سردبیر سابق روزنامه «الوطن» و ستون‌نویس «واشنگتن‌پست» روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشد.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج او از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرده که همزمان با ورود او به این محل 15 مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

روز پنجشنبه 18 اکتبر دادستانی استانبول نیز اعلام کرد که بررسی و تفحص واحدهای امنیتی و قضایی ترکیه از اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی مطابق با قوانین و معاهدات بین المللی ادامه دارد.

در پی فشارهای بین المللی گسترده عربستان به قتل خاشقی در کنسولگری این کشور در استانبول اعتراف کرد. عربستان سعودی در بیانیه‌ای که بامداد روز شنبه هفته جاری منتشر کرد رسما کشته شدن جمال خاشقجی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول را تأیید کرد. دادستان کل عربستان سعودی در این بیانیه مدعی شد خاشقجی بعد از «درگیری» با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری  جان خود را از دست داد و 18 شهروند سعودی در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند.

 

مکان: عربستان سعودی

منابع: خبرگزاری فرانسه، عربی21

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.